ادامه روند افزایشی قیمت جهانی طلا

طلا امروز، پنجشنبه (۴ آوریل) به بالاترین سطح خود رسید زیرا جروم پاول، رئیس فدرال رزرو تاکید کرد که افزایش شغلی اخیر و نرخ تورم بالاتر از حد انتظار، تصویر کلی راهبرد پولی بانک مرکزی را به طور قابل‌توجهی تغییر نمی‌دهد.

ادامه روند افزایشی قیمت جهانی طلا

به گزارش مملکت آنلاین، بهای هر اونس طلا ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۲۳۰۰ دلار و ۵۳ سنت در هر اونس رسید، پس از اینکه در اوایل جلسه به رکورد ۲۳۰۲ دلار و ۲۹ سنت رسید. شمش از پنجشنبه گذشته به طور متوالی به بالاترین حد خود رسیده است. هر اونس طلای آمریکا با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۳۲۰ دلار و ۵۰ سنت رسید.

پاول اظهار کرد اگر اقتصاد به طور گسترده مطابق انتظار ما تکامل یابد، او و همکارانش در فدرال رزرو تا حد زیادی موافق هستند که نرخ بهره پایین‌تر در مقطعی از سال جاری مناسب خواهد بود.

بر اساس ابزار FedWatch، معامله‌گران به احتمال ۶۲ درصد قیمت‌گذاری می‌کنند که فدرال رزرو در ماه ژوئن کاهش نرخ بهره را آغاز کند. نرخ بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش را کاهش می‌دهد.

بر اساس نظرسنجی رویترز از استراتژیست‌های ارز خارجی، دلار آمریکا در ماه‌های آینده قوی باقی می‌ماند زیرا بازارها به کاهش انتظارات برای زمان و میزان کاهش نرخ بهره فدرال رزرو ادامه می‌دهند. وزارت دارایی روسیه اعلام کرد که خرید ارز خارجی و طلای خود را در ماه آینده بیش از دو برابر خواهد کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۷.۲۴ دلار در هر اونس رسید، پلاتین با ۰.۲ درصد افزایش به ۹۳۸.۹۳ دلار و پالادیوم ۰.۹ درصد افزایش یافت و به ۱۰۲۲ دلار و ۵۰ سنت رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر