صرافی ارز دیجیتال کوینکس هک شد

صرافی کوینکس احتمالا هک شده است.

صرافی ارز دیجیتال کوینکس هک شد

به گزارش مملکت آنلاین، داده‌های تازه نشان می‌دهند که ساعاتی پیش صرافی رمزارزی کوینکس هک شد و نزدیک به ۲۸ میلیون دلار از سرمایه‌های آن به سرقت رفت. بر اساس آخرین داده‌ها، در پی هک صرافی کوینکس کیف پول‌های گرم اتریوم، ترون و پالیگان مورد حمله قرارگرفته و بیش از ۲۷.۸ میلیون دلار به سرقت رفته است.

به نقل از کوین ژورنال، در زمان نگاش این مطلب، تیم توسعه صرافی کوینکس تمامی واریزها و برداشت‌های پلتفرم را تحت عنوان عملیات تعمیر و نگه‌داری کیف پول‌ها متوقف کرده است. به نظر می‌رسد که تیم صرافی به‌سرعت و پس از هشدار شرکت امنیتی شرکت Cyvers وارد عمل شده است. هشداری که در آن اشاره شد سیستم هوش مصنوعی و مدیریت ریسک یک برداشت مشکوک و خالی شدن کیف پول را شناسایی کرده است.

cover-b-500-500-2023-09-12T225822.803

قابل‌ذکر است که پلتفرم امنیتی معتبر پک شیلد نیز در رابطه با هک صرافی کوینکس پستی را منتشر کرد و در آن اشاره داشت که مبالغ سنگینی از کیف پول‌های گرم صرافی خارج شده است.

بر اساس داده‌های این پلتفرم‌های امنیتی، سرمایه مسروقه شامل ۱.۱۲ میلیون دلار اتریوم، ۸.۵ میلیون دلار ترون و ۲۹۱ هزار دلار متیک می‌شود. گفتنی است که پلتفرم‌های امنیتی احتمال علت این حمله را نفوذ سیستم کنترل، فاش شدن کلیدهای خصوصی و یا راگ پول نسبت داده‌اند.

گفتنی است که صرافی کوینکس کمی بعد از این حادثه در کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی حمله را تأیید کرد و اشاره داشت که پس از صورت گرفتن اقدامات و پیگیری‌های لازم موفق شده آدرس‌های هکرهای صرافی کوینکس را شناسایی کند.

cover-b-500-500-2023-09-12T230059.446

علاوه بر آن، صرافی با پروژه‌های رمزارزی تحت تأثیر قرارگرفته ارتباط برقرار کرده تا بتواند برای بازگشت سرمایه و همچنین تأمین امنیت پلتفرم راهکاری پیدا کند. قابل‌ذکر است که صرافی در بیانیه تازه خود نیز خاطرنشان کرده است که سرمایه از دست رفته و خسارت کاربران را به‌طور کامل جبران خواهد کرد.

cover-b-500-500-2023-09-12T230224.943

در حال حاضر و پس از هک صرافی کوینکس، این پلتفرم تمامی عملیات‌های واریز و برداشت را متوقف کرده است و اعلام کرده است که پس از رفع کامل حادثه و اطمینان حاصل کردن از امنیت پلتفرم، دوباره این فعالیت‌ها به حالت عادی بازخواهند گشت. همچنین باید اشاره داشت که صرافی علت حادثه را اعلام نکرده و اشاره داشته است که پس از تکمیل تحقیقات علت حمله را با کاربران به اشتراک خواهد گذاشت.

گفتنی است، توکن این صرافی نیز سقوط کرد!

photo_2023-09-13_01-23-58

انتهای پیام/

ارسال نظر