قیمت جهانی طلا باز هم کاهش یافت

قیمت طلا امروز (دوشنبه) با تقویت دلار تحت تاثیر گزارش قوی حقوق و دستمزد ایالات متحده کاهش یافت و حمایت از چشم‌انداز توقف افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه جاری را خنثی کرد.

قیمت جهانی طلا باز هم کاهش یافت

به گزارش مملکت آنلاین، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۸ و ۲۸ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۲.۳ درصد کاهش به ۱۹۴۵ دلار و ۲۰ سنت رسید و قیمت‌ها حدود پایین‌ترین سطح خود از ۳۰ می در نوسان بود. قیمت طلای آمریکا با ۰.۱۲ درصد کاهش به ۱۹۴۶ دلار و ۲۰ سنت رسید.

قیمت طلا روز جمعه بیش از یک درصد کاهش یافت زیرا داده‌ها نشان داد حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات‌متحده در ماه گذشته ۳۳۹ هزار شغل افزایش یافته است که از پیش‌بینی ۱۹۰ هزار شغلی اقتصاددانان نظرسنجی رویترز فراتر رفت اما نرخ بیکاری از ۳.۴ درصد در آوریل به بالاترین سطح هفت ماهه ۳.۷ درصدی رسید.

بر اساس گزارش CME FedWatch Tool، افزایش نرخ بیکاری باعث شد تا بازارها با احتمال ۷۹.۳ درصدی قیمت‌گذاری کنند که فدرال رزرو در جلسه ۱۳ تا ۱۴ ژوئن خود نرخ‌های بهره را بدون تغییر نگه دارد. مجلس نمایندگان آمریکا هفته گذشته لایحه‌ای را برای تعلیق سقف بدهی ۳۱.۴ تریلیون دلاری تصویب کرد و از اولین نکول در تاریخ جلوگیری کرد.

شاخص دلار ۰.۱ درصد افزایش یافت و باعث شد شمش با قیمت دلار برای خریداران خارجی مقرون به صرفه نباشد.

بر اساس گزارش رویترز، سهام آسیایی با خوش‌بینی به اینکه فدرال رزرو افزایش نرخ بهره خود را در ماه جاری متوقف خواهد کرد و قیمت نفت جهش کرده بود، رشد جهانی را افزایش دادند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۳.۵۳ دلار رسید، پلاتین با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۰۰۵ دلار در هر اونس رسید، در حالی که پالادیوم ۰.۶ درصد کاهش یافت و به ۱۴۱۲ دلار و ۴۶ سنت رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر