شاخص بورس، ۱۴ هزار واحد دیگر بالا رفت

شاخص بورس با رشد ۱۴ هزار واحدی همراه شد.

شاخص بورس، ۱۴ هزار واحد دیگر بالا رفت

به گزارش مملکت آنلاین، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه، ۲۸ فروردین) با ۱۴ هزار و ۲۱۹ واحد افزایش، در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۸۹ هزار واحدی ایستاد.

شاخص هم‌وزن با ۹ هزار و ۵۰۲ واحد افزایش به ۷۴۰ هزار و ۶۵۹ واحد و شاخص قیمت با پنج هزار و ۶۰۸ واحد رشد به ۴۳۷ هزار و ۲۰۱ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۲۱ میلیارد و ۸۴۴ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۵۴ هزار و ۷۲۵ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین شرکت سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۲ هزار و۲۵۲ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با یک هزار و ۳۴۰ واحد، بانک ملت (وبملت) با یک هزار و ۲۷۵ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با یک هزار و ۱۶۷ واحد و گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با یک هزار و ۲۰ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با یک هزار و ۳۲۰ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۱۳۲ واحد، نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۶۲۹ واحد، پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی) با ۴۹۵ واحد و معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۴۴۵ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد شرکت بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر (وکغدیر)، پرداخت الکترونیک پاسارگاد (پی پاد)، ایران‌خودرو (خودرو)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، سایپا (خساپا)، بانک ملت (وبملت) و زامیاد (خزامیا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه سه میلیارد و ۴۴۰ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۷ هزار و ۲۰۹ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۶۵ واحد افزایش داشت و به ۲۸ هزار و ۹۵۲ واحد رسید.

در این بازار بیش از ۱۲ میلیارد و ۳۱۶ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۵۵۷ هزار و ۵۹۴ نوبت بود.

ایران خودرو دیزل (خاور)، نفت ایرانول (شرانل)، صنعتی مینو (غصینو)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، داروسازی دانا (دانا) و بانک دی (دی) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

همچنین پتروشیمی مارون (مارون)، شرکت سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس) و گروه انتخاب الکترونیک آرمان (انتخاب) با تاثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

انتهای پیام/

ارسال نظر