مسدود شدن ارسال پیامک شبکه‌های اجتماعی در ایران / تلگرام دور زد

پیامک کد ورود به توییتر، اینستاگرام و واتساپ هم مسدود شد.

مسدود شدن ارسال پیامک شبکه‌های اجتماعی در ایران / تلگرام دور زد

به گزارش مملکت آنلاین، کاربران اپراتورهای موبایل اگر از پلتفرم‌های توییتر و تلگرام خارج شوند، امکان بازگشت به این پلتفرم‌ها را به راحتی ندارند چرا که به نظر می‌رسد دریافت کد تاییدیه برای این دو پلتفرم به دست کاربران نمی‌رسد.

 در برخی استان‌ها کد تاییدیه اینستاگرام و واتساپ نیز با اختلال همراه است هرچند گزارش‌های کمی درباره اختلال در دریافت پیامک تاییدیه این دو اپلیکیشن غیر فیلتر شده دریافت شده است.

تلگرام، فیلترینگ جدید را دور زد!

‌برای ورود به تلگرام، کد از طریق پیامک دریافت می‌شد و در صورت عدم دریافت پیامک گزینه تماس صوتی در دسترس بود.
درحال حاضر تلگرام برای ارسال کد [فقط به مخاطبان ایرانی] در همان ابتدا تماس صوتی برقرار می‌کند؛ آن هم با پیش‌ شماره‌ کشورهای مختلف! تلگرام برای ارسال کد با شماره ایران تماس می‌گیرد و به شماره کشور دیگر، پیامک ارسال می‌کند. این یعنی تلگرام متوجه مسدودی پیامک در ایران شده و تماس صوتی را جایگزین کرده است.

بر این اساس تاکنون هیچ‌کدام از دستگاه‌های داخلی مسئولیت این مشکل را نپذیرفته‌اند و همچنین از سوی شرکت تلگرام هم اطلاعیه‌ای مبنی بر بروز اشکال در این خصوص منتشر نشده است. خاطر نشان می‌شود اکثر اختلالات فعلی در شبکه اینترنت به صورت پراکنده بوده و کارشناسان بر این باورند این اختلالات مقطعی و پراکنده دلایل فنی خاصی دارد و برخی بیم این را دارند که نوعی صیانت خاموش در شبکه ارتباطاتی کشور در حال اجرا است.

این درحالیست که سرعت دو شبکه اجتماعی واتس اپ و اینستاگرام بسیار پایین آمده و کاربران گلایه‌های زیادی از اختلالات رخ داده دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر