اولین لپ‌تاپ ۵G جهان به آمریکا رسید

شرکت لنوو اولین لپ‌تاپ با توانایی پشتیبانی از نسل پنجم اینترنت همراه را با نام Flex 5G برای عرضه در آمریکا آماده کرده است.


اولین لپ‌تاپ ۵G جهان به آمریکا رسید

به گزارش مملکت‌آنلاین، بر اساس گفته‌های شرکت سازنده، Lenovo Yoga ۵G اولین لپ‌تاپ ۵G ساخته شده در جهان است. این دستگاه در جریان رویداد CES ۲۰۲۰ معرفی شد. این دستگاه اکنون با نام تجاری Flex ۵G به آمریکا رسیده و افراد زیادی می‌توانند آن را خریداری کنند.

 

مشخصات لپ‌تاپ Flex ۵G لنوو

این دستگاه قابل تبدیل ۲ در ۱ اولین رایانه در جهان است که تراشه Snapdragon ۸cx ۵G کوالکام را در داخل خود دارد. این دستگاه یک مودم X۵۵ ۵G و یک اسلات سیم کارت نانو در خود دارد و از شبکه‌های mmWave و sub-۶GHz ۵G پشتیبانی می‌کند. اما از آن‌جا که این محصول در Verizon عرضه می‌شود، تنها با فناوری mmWave ۵G سازگار خواهد بود.

اگرچه فناوری mmWave سرعت بیشتری را ارائه می‌دهد، sub-۶GHz از پوشش گسترده‌تری برخوردار است. البته، لپ تاپ مذکور می‌تواند بر روی LTE نیز کار کند. در حال حاضر، Verizon در تلاش است تا mmWave را با سرویس ۵G Ultra Wideband خود در فضای داخلی قابل استفاده کند.

 

ویژگی‌های عالی لپ‌تاپ جدید لنوو

این لپ‌تاپ-تبلت هیبریدی از ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. لپ‌تاپ Flex ۵G دارای صفحه نمایش لمسی ۱۴ اینچی ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ است و با قلم دیجیتال نیز سازگاری دارد. برای بخش گرافیک، این لپ‌تاپ پردازنده گرافیکی Adreno ۶۸۰ دارد و بلندگو‌های استریوی آن توسط Dolby Atmos تغذیه می‌شوند. این نوت‌بوک دارای دو درگاه USB-C و جک هدفون بوده و ویندوز ۱۰ پرو دارد و همچنین می‌توانید پس از خرید آن از مایکروسافت ۳۶۵ به مدت یک سال و بدون هزینه استفاده کنید.

لپ‌تاپ Lenovo ۵G Flex از ۱۸ ژوئن در دسترس خواهد بود و شما برای خرید آن باید ۱,۳۹۹.۹۹ دلار بپردازید. خرید این لپ تاپ همچنین می‌تواند با استفاده از برنامه پرداخت دستگاه Verizon به ۲۴ اقساط ماهانه ۵۸.۳۳ دلار تقسیم شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر