مواظب اس‌ام‌اس‌های جعلی باشید

رییس پلیس فتا البرز با اشاره به ترفندهای مختلف کلاهبرداران سایبری در فضای مجازی و پیامکی به کاربران هشدار داد و گفت: کاربران پیامک های مشکوک و لینک های آلوده را باز نکنند.

مواظب اس‌ام‌اس‌های جعلی باشید

به گزارش مملکت آنلاین، سرهنگ رسول جلیلیان اظهار کرد: اکنون کلاهبرداران سایبری با توجه به فراخور نیازهای جامعه افزون بر ترفندهای مختلف، اقدام به تبلیغات و ارسال پیام با مضمون ثبت نام سود سهام عدالت کرده و از کاربران کلاهبرداری می کنند.

وی خاطرنشان کرد: کلاهبرداران سایبری با ارسال پیامک‌های جعلی تحت این عناوین، سعی در ترغیب افراد به کلیک نمودن روی لینک ارسالی کرده و سپس هدایت به درگاه بانکی جعلی می کنند.

جلیلیان بیان کرد: ارسال پیام های جعلی حاوی لینک های آلوده با موضوعات ثبت نام برای سبد کمک معیشتی و کالابرگ الکترونیک اینترنت رایگان از جمله روش های کلاهبرداری در فضای مجازی است.

وی گفت: کاربران بدون آگاهی وارد لینک های آلوده شده در حالی که یک بدافزار بوده و کلاهبرداران با این شگرد مجرمانه، اطلاعات کارت بانکی متقاضیان را به سرقت برده و اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها می‌کنند.

به گفته وی، سهل انگاری و ناآگاهی کاربران سبب شده تا کلاهبرداران از این فرصت سوء استفاده کرده برداشت غیرمجاز از حسابهای بانکی افراد هر روز بیشتر شود.

رییس پلیس فتا البرز یادآورشد: پیامک های سازمانی و رسمی از سرشماره های معتبر ارسال می شود و کاربران به هیچ عنوان به لینک هایی که از طریق سرشماره های ناشناس و شخصی ارسال شده مراجعه نکنند.

وی تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر