چین، سیستم عامل ویندوز را از رایانه‌های دولتی کنار گذاشت

سیستم‌عامل ویندوز از کامپیوترهای دولتی چین کنار گذاشته می‌شود.

چین، سیستم عامل ویندوز را از رایانه‌های دولتی کنار گذاشت

به گزارش مملکت آنلاین، طبق دستورالعمل جدید دولت چین، سیستم‌های عامل نظیر ویندوز به‌تدریج جای خود را به نمونه‌های داخلی خواهند داد.

به‌گزارش فایننشال تایمز، سازمان‌های دولتی و ارگان‌های حزبی چین ملزم به استفاده از فناوری‌های «ایمن و قابل اعتماد» هستند. فناوری‌های مدنظر حکومت چین شامل پردازنده‌ها، سیستم‌های عامل و نرم‌افزار‌های مختلف می‌شود.

حکومت چین به سازمان‌های دولتی توصیه می‌کند تا به‌جای استفاده از پردازنده اینتل و پردازنده AMD، از پردازنده‌های ساخت هواوی و فیتیوم بهره بگیرند.

به سازمان‌های دولتی گفته شده است به‌ جای استفاده از سیستم‌عامل ویندوز، از سیستم‌های عامل داخلی مبتنی‌بر لینوکس استفاده کنند.

این دستور‌العمل‌ها بخشی از یک استراتژی ملی جدید هستند. هدف استراتژی نام‌برده خودکفایی چین در زمینه‌هایی مختلفی از جمله فناوری و صنایع نظامی است. چین به شرکت‌های دولتی اعلام کرده است که تا سال ۲۰۲۷ فرصت دارند تا فناوری‌های داخلی را جایگزین فناوری‌های خارجی کنند.

خرید سیستم‌عامل ویندوز تا مدت محدودی ادامه خواهد داشت، اما پکن اصرار دارد که تمام ارگان‌های دولتی باید تا زمان اعلامی، از فناوری‌های خارجی پاک‌سازی شوند. به‌احتمال زیاد چنین تصمیمی تأثیرگرفته از تنش‌های بین چین و آمریکا است

انتهای پیام/

ارسال نظر