حمله هکرهای روسی به سایت‌های دولتی سوئیس

سوئیس اعلام کرد که پس از سفر ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین به این کشور، هکرهای مرتبط با روسیه به شماری از تارنماهای دولتی سوئیسی حمله کردند.

حمله هکرهای روسی به سایت‌های دولتی سوئیس

به گزارش مملکت آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت سوئیس گفت، «گروه هکری «NoName» (بدون نام) مرتبط با روسیه مسئولیت این حمله را پذیرفته است.»

دولت سوئیس افزود که این گروه هکری در مورد علت اقدام خود به «حضور زلنسکی در اجلاس سالانه اقتصاد» در داووس اشاره کرده است.

زلنسکی دوشنبه در کنفرانسی خبری با حضور «ویولا امهرد» رئیس جمهوری سوئیس در شهر برن شرکت کرد و از تلاش دو کشور برای برگزاری نشستی بین‌المللی درباره اوکراین خبر داد.

رئیس جمهوری اوکراین روز سه‌شنبه نیز در داووس با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا دیدار و در مورد همکاری‌های دفاعی میان واشنگتن و کی‌یف رایزنی کرد.

زلنسکی همچنین روز سه‌شنبه طی سخنانی در داووس گفت: کشورهای غربی در حمایت از اوکراین متحد نیستند و تردید دارند و این مساله می‌تواند موجب طولانی‌تر شدن جنگ شود.

وی افزود: در صورت اتحاد کشورهای غربی از این مسئله اطمینان پیدا خواهند کرد که در جنگ پیروز می‌شوند.

زلنسکی با حضور در یک نشست مطبوعاتی گفت که سیگنال‌های مثبتی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای افزایش حمایت‌های مالی دریافت کرده است.

وی گفت که امیدوار است ایالات متحده طی چند هفته کمک‌های بیشتری را ارسال کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر