طراحی نوین سامسونگ برای نسل جدید گوشی‌های این شرکت

به نظر می‌رسد سامسونگ زبان طراحی گوشی‌های خود را تغییر داده و از این به بعد باید شاهد ظاهری جدید برای مدل‌های این شرکت باشیم.


طراحی نوین سامسونگ برای نسل جدید گوشی‌های این شرکت

به گزارش مملکت‌آنلاین، چند وقتی است که رندرهای سری گلکسی S۱۱ منتشر شده و بیش از همه ماژول مستطیلی دوربین آن، نظر کارشناسان را به خود جلب کرده است. تا سال گذشته سامسونگ دوربین‌های مدل‌های مختلف خود را به صورت خطی به شکل افقی یا عمودی طراحی می‌کرد اما با افزایش تعداد دوربین در مدل‌های جدید، این شکل چینش به حالت مستطیلی تغییر کرده است. از طرفی دوربین سلفی به صورت حفره در قسمت میانی بالای نمایشگر نیز طرحی از طرف سامسونگ است که در مدل پرچمدار گلکسی نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس، معرفی شد.

حال دو مدل جدید سامسونگ گلکسی A۵۱ و A۷۱ که با همین ماژول مربعی و دوربین سلفی درون حفره در قسمت میانی بالای صفحه نمایش، معرفی شدند، نشان می‌دهد سامسونگ از حالا به بعد قصد دارد تا به طور کلی زبان طراحی محصولات خود را تغییر دهد و از این پس، مدل‌های بسیار بیشتری با این سبک طراحی از سامسونگ خواهیم دید.

طراحی جدید سامسونگ برای نسل جدید گوشی‌های این شرکت

 

طراحی مدل‌های سامسونگ تا کنون به چه شکل بود؟

برای بررسی این موضوع باید به چنیدن سال پیش برویم، جایی که تمام مدل‌های سامسونگ با دکمه Home بیضی شکل و قاب با گوشه‌های گرد طراحی می‌شدند، بسیاری از پرچمداران سامسونگ در سال‌های ابتدایی به این صورت طراحی شدند. بعد از آن با ورود گلکسی S۶ با نمایشگر خمیده، طراحی دکمه Home بیشتر به شکل مستطیل در آمد و گوشه‌های گرد دور قاب نیز برجسته‌تر شد. با کاهش حاشیه‌های کناری و تک دوربین بزرگ در وسط قاب پشت، زبان طراحی سامسونگ برای چندین سال به این شکل ادامه پیدا کرد.

طراحی جدید سامسونگ برای نسل جدید گوشی‌های این شرکت

از سری گلکسی نوت ۸، گوشی‌های سامسونگ با نمایشگر کشیده‌تر معرفی شدند، همچنین دکمه Home نیز حذف شد و تقریبا حاشیه‌های کناری از بین رفتند. از همان سال طراحی مدرن گوشی‌های سامسونگ آغاز شد و این شرکت با اضافه کردن دوربین و کاهش حاشیه‌های بالا و پایین گوشی، سعی در حفظ طراحی مدرن گوشی‌های خود داشت.

طراحی جدید سامسونگ برای نسل جدید گوشی‌های این شرکت

حال با از بین برند حاشیه بالا و پایین گوشی، دوربین سلفی در سری گلکسی S۱۰ به حفره درون نمایشگر منتقل شد و دوربین چندگانه به صورت خطی در مدل‌های مختلف سامسونگ به کار گرفته شد، سامسونگ این طرح را به دوربین سلفی درون حفره در قسمت بالا نمایشگر و ماژول مستطیلی تغییر خواهد داد.

طراحی جدید سامسونگ برای نسل جدید گوشی‌های این شرکت

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر