اروپا بدنبال تدوین اولین قوانین هوش مصنوعی در جهان

اتحادیه اروپا در مسیر تدوین اولین قوانین هوش مصنوعی در جهان قرار دارد.

اروپا بدنبال تدوین اولین قوانین هوش مصنوعی در جهان

به گزارش مملکت آنلاین، هوش مصنوعی در سال‌های اخیر پیشرفت‌های چشمگیری داشته است: ChatGPT و سایر نرم‌افزارها می‌توانند کارهایی را در عرض چند ثانیه انجام دهند که انسان تا کنون در زمان کوتاه و با کیفیت بالا قادر به انجام‌ آنها نبوده است.

پرسش اینجاست که آیا بسیاری از مشاغل در آینده حذف خواهند شد زیرا ماشین‌ها می‌توانند کار را سریع‌تر انجام دهند؟ آیا هنوز به وکیل، کارمند مالیاتی، روزنامه‌نگار، مکانیک خودرو یا قصاب نیاز داریم؟ هوش مصنوعی چه ریسک‌هایی در بر دارد و چگونه باید با کاربردهای دوگانه آن برخورد کرد؟

اتحادیه اروپا در حال تدوین قوانین مربوط حوزه هوش مصنوعی است.

مارگرت وستاگر، کمیسر امور رقابت اتحادیه در رابطه با تدوین قوانین مربوط به هوش مصنوعی می‌گوید، الزام به برچسب‌گذاری تصاویر ایجاد شده توسط هوش مصنوعی از جمله برنامه‌ریزی‌هاست.

وستاگر در حاشیه نشست وزیران امور دیجیتال گروه هفت کشور صنعتی در تاکازاکی ژاپن، به رویترز گفت که هفته گذشته کمیته‌های مسئول پارلمان اروپا پیش‌نویسی را درباره مقررات هوش مصنوعی به تصویب رسانده‌اند.

هوبرتوس هایل، وزیر کار آلمان، تحولات کنونی را با انقلاب صنعتی مقایسه کرده و به نشریه "تاگس‌اشپیگل" گفته که تا حدود ده سال دیگر هوش مصنوعی در هر شغلی نقش ایفا خواهد کرد. این امر در مورد مشاغل و فعالیت‌هایی که هنوز باورش سخت است نیز صدق می‌کند.

وزیر کار آلمان خواستار تنظیم مقررات مربوطه شده تا در نهایت این هوش مصنوعی باشد که به خدمت مردم می‌کند و نه برعکس.

انتهای پیام/

منبع: دویچه وله

ارسال نظر