ماجرای دریافت کدملی هنگام خرید موبایل چیست؟

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه و لوازم جانبی تهران با بیان اینکه دریافت کدملی هنگام خرید تلفن همراه ربطی به مالیات ندارد، تاکید کرد: در مسائل مربوط به رجیستری آیفون ۱۴ تابع قانون‌گذار هستیم.

ماجرای دریافت کدملی هنگام خرید موبایل چیست؟

به گزارش مملکت آنلاین، ابراهیم درستی، رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه درباره دریافت کدملی هنگام خرید تلفن همراه گفت: دریافت کدملی برای کالاهای دارای کد رهگیری مانند تلفن همراه صرفا برای ثبت مسیر کالا در سامانه جامع تجارت است و ربطی به مالیات ندارد.

وی افزود: مالیات تلفن همراه قبل از فروش توسط شرکت واردکننده و این زنجیره پرداخت می‌شود. در گذشته از افراد کدملی دریافت نمی‌شد اما برای کمتر شدن تخلفات در این زمینه هرچقدر پیش‌تر برویم ممکن است تدابیری اتخاذ شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه تاکید کرد: اکنون در حوزه تلفن همراه چیزی تحت عنوان قاچاق وجود ندارد و حتی اگر مسافر نیز همراه خود گوشی به کشور بیاورد باید در گمرک فرودگاه IMEI (شناسه منحصر به فرد ۱۵ رقمی برای گوشی موبایل) آن را اعلام کند. سامانه مربوط به رجیستری موبایل نیز در دست واحد صنفی ما نیست و اگر مراحل قانونی آن طی نشده و مالیات اولیه را پرداخت نکرده باشد، گوشی پس از حدود یک ماه قطع می‌شود.

درستی با بیان اینکه دریافت کد ملی برای خرید تلفن همراه نیز تا کنون مشکلی ایجاد نکرده است، درباره آخرین وضعیت رجیستری آیفون ۱۴ گفت: در این خصوص ما نظر قانون‌گذار را ملاک قرار می‌دهیم و از آن تمکین می‌کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر