تولید تویوتا رکورد زد ولی بحران کمبود قطعه ادامه دارد

تویوتا اعلام کرد که تولید سه ماهه ۳۰ درصد افزایش یافته است اما کمبود قطعات همچنان ادامه دارد.

تولید تویوتا رکورد زد ولی بحران کمبود قطعه ادامه دارد

به گزارش مملکت آنلاین، شرکت تویوتا موتور اعلام کرد تولید جهانی در سه ماهه منتهی به سپتامبر ۳۰ درصد افزایش یافته است اما هشدار داد که کمبود نیمه‌هادی‌ها و سایر قطعاتی که صنعت خودرو را تحت تأثیر قرار داده است، همچنان تولید را در ماه‌های آینده محدود می‌کند.

تویوتا در ماه سپتامبر ۸۸۷ هزار و ۷۳۳ دستگاه خودرو در سطح جهان تولید کرد که یک رکورد برای یک ماه و جهش ۷۳ درصدی نسبت به ماه مشابه سال قبل است. یکی از سخنگویان تویوتا هشدار داد که افزایش تولید در ماه سپتامبر را پایدار نمی‌داند.

بر اساس محاسبات رویترز، فروش جهانی این شرکت در سه ماهه جولای تا سپتامبر، چهار درصد افزایش یافت. تویوتا در نیمه اول سال تجاری که از آوریل شروع شد، چهار میلیون و ۴۸۱ هزار و ۶۰۰ خودرو در سراسر جهان تولید کرد. این رقم نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشت اما همچنان پنج درصد کمتر از برنامه‌های اولیه خودروساز بود.

این بیانیه یک هفته پس از آن اعلام شد که تویوتا اعلام کرد به دلیل کمبود تراشه، بعید است به هدف تولید ۹.۷ میلیون خودروی خود در سال مالی امسال دست یابد اما پیش‌بینی جدیدی ارائه نکرد.

سیجی سوگیورا، تحلیلگر ارشد مؤسسه تحقیقاتی توکای توکیوگفت: اگرچه تویوتا اخیراً اعلام کرد که احتمال بازنگری نزولی در هدف ۹.۷ میلیونی وجود دارد اما سطح تولید خود در مقایسه با سال قبل در حال افزایش است.

بر اساس نتایج گزارش شده و دسترسی به هدف این شرکت، تولید در نیمه دوم باید حدود ۱۲ درصد بیشتر از ۶ ماه گذشته باشد. تاکاهیرو فوجیوکا، رئیس شرکت تویوتا گفت که آیچی استیل، از تامین کنندگان تویوتا، انتظار دارد هدف تولید خودرو در حدود سطح پایین ۹ میلیون باشد.

تویوتا اعلام کرد که کمبود نیمه هادی‌ها به تولید تویوتا در ژاپن بیشتر از کارخانه‌های خارج از کشور آسیب زده است. تولید داخلی تویوتا  برای سه ماهه منتهی به سپتامبر،  تنها ۱۰ درصد افزایش داشت. قرار است این شرکت، نتایج سود سه ماهه خود را در روز سه شنبه گزارش دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر