امتحان گواهینامه هم الکترونیکی شد

معاون فنی و مهندسی و خدمات ترافیکی فراجا گفت: خدمات پلیس راهنمایی و رانندگی در حوزه آموزش، آزمون و صدور انواع گواهینامه رانندگی به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

امتحان گواهینامه هم الکترونیکی شد

به گزارش مملکت آنلاین، سرهنگ محمد علی زارع، معاون فنی و مهندسی و خدمات ترافیکی فراجا در مورد عملکرد و فعالیت‌های پلیس راهور فراجا گفت: در راستای هوشمند سازی خدمات پلیس راهنمایی و رانندگی تمام فرآیند آموزش رانندگی و برگزاری آزمون تئوری به صورت الکترنیکی انجام خواهد شد.

وی افزود: در دوران کرونا آموزش‌های رانندگی به صورت غیر حضوری برگزار می‌شد که در آینده نیز این آزمون‌ها تکمیل و به استثنای آزمون عملی رانندگی، بقیه مراحل به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

زارع در ادامه با اشاره به تحولاتی که در حوزه صدور گواهینامه انجام شده است تصریح کرد:: در گذشته آموزش رانندگی اجباری نبود و گواهینامه‌ها به صورت دستی صادر می‌شد، ولی اکنون مراحل صدور گواهینامه الکترونیکی است و افراد پرونده الکترونیکی داشته و رفتار آن‌ها در آن پرونده ثبت می‌شود و گواهینامه‌ها به صورت هوشمند صادر می‌شوند.

وی افزود: در حوزه خدمات صدور گواهینامه در ۶ ماهه اول امسال ۷ میلیون و ۵۸۹ هزار و ۵۵ فقره خدمت توسط پلیس راهنمایی و رانندگی به مردم ارائه شده است.

 ارائه بیش از ۶۱ میلیون خدمت توسط پلیس راهنمایی و رانندگی

زارع در ادامه با اشاره به اینکه خدمات رسانی در پلیس راهنمایی و رانندگی تعطیل بردار نیست و پلیس راهنمایی و رانندگی به صورت شبانه روزی به مردم خدمات ارائه می‌دهد گفت: در سال گذشته ۶۱ میلیون و ۶۴۵ هزار خدمت توسط پلیس راهنمایی و رانندگی به مردم ارائه شده است.

معاون فنی و مهندسی و خدمات ترافیکی فراجا اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست امسال نیز ۳۹ میلیون خدمت توسط پلیس راهنمایی و رانندگی ارائه شده است.

وی ادامه داد: خدمات پلیس راهنمایی و رانندگی در حوزه‌های مختلفی از جمله شماره گذاری خودرو، نقل و انتقال خودرو، تعویض پلاک، خودرو‌های نو شماره، اسقاط پلاک، آموزش راننندگی، صدور گواهینامه، ترسیم کروکی تصادفات و ... ارائه می‌شود.

زارع تصریح کرد: در حوزه‌های شماره گذاری خودرو، نقل و انتقال خودرو، تعویض پلاک، خودرو‌های نو شماره روزانه ۲۰ هزار خدمت توسط پلیس راهنمایی و رانندگی ارائه می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی در راستای هوشمند سازی خدمات خود مراحل انجام شماره گذاری و نقل و انتقال و تعویض پلاک را الکترونیکی کرده و در حال حاضر در شهر‌های تهران، اصفهان، فارس، مشهد و کرج ۸۰ درصد امور به صورت غیر حضوری انجام می‌شود و در تلاشیم این خدمات به سراسر کشور گسترش یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظر