•  درباره ما
  •  تماس با ما
  • آرشیو
دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۴ | 2025 June 16
مملکت آنلاین آنلاین
  • صفحه نخست
  • اتاق خبر
    •  ایران
    •  جهان
    • همه مطالب
  •  ورزش
    • ورزش ایران
    •  ورزش جهان
  • فرهنگ و هنر
    •  سینما
    •  تلویزیون
    •  موسیقی
    •  تئاتر
    •  تجسمی
    •  کتاب و ادبیات
  •  حوادث
  •  استانی
  •  پلاس
    •  فضای مجازی
    •  سبک زندگی
    •  دیجیتال
    •  خودرو
    •  تکنولوژی
    •  طرح و کارتون
    •  طنز و سرگرمی
    •  علمی و دانستنی
    •  طب‌سنتی
  •  مجله طب سنتی نیک‌ونو
    •  مقاله
    •  یادداشت
    •  فیلم
    •  آگهی

نسل جدید تویوتا سیِنتا معرفی شد

تویوتا از نسل سوم مینی ون جمع و جور Sienta در ژاپن رونمایی کرد.

کد خبر: 90522
۱۴۰۱/۰۶/۰۳ ۰۸:۵۴

به گزارش مملکت آنلاین، نسل سوم مینی ون جمع و جور Sienta بر اساس پلتفرم TNGA که فضای داخلی جادارتر داشته با سه ردیف صندلی و گزینه پیشرانه هیبریدی ارائه میشود.

این سومین نسل از سیِنتا است که در مقایسه با خواهر و برادرهای پلت فرم مشترک خود، بلندتر است. از نظر ابعادی Sienta با طول ۴۳۰۰ میلی متر (۱۶۹.۳ اینچ)، عرض ۱۶۹۵ میلی متر (۶۶.۷ اینچ) و ارتفاع ۱۶۷۰ میلی متر (۶۵.۷ اینچ) خودرویی جادار در کلاس خود محسوب میشود.

البته این ارقام بسیار نزدیک به سلف خود است، با ارتفاع و طول کمی افزایش یافته، اما فاصله بین دو محور یکسان ۲۷۵۰ میلی متر (۱۰۹۸.۳ اینچ).

طراحی بدنه Sienta تفاوتهای بنیادی با نسل قبلی خود دارد و استایلی تمیز و ساده تر با پیکره ای جعبه ای و البته گرد دارد.

نمای جلو خودرو با چراغ‌های LED زیبا که تاثیری از نوار عرضی جلو پنجره در آنها مشهود است ضمن آنکه ورودی هوای روی سپر با ترکیبی از یک تریم ظریف آلومینیومی در نسخه های فول جلب توجه میکند.

در نمای جانبی، کاورهای پلاستیکی محافظ گلگیرهای چرخ‌های جلو و عقب، همراه با نوار قطور مشکی محافظ روی دربها علاوه بر محافظت نسبی بدنه تا حد زیادی ابعاد کوچک چرخ‌های ۱۵ اینچی را از دید پنهان کرده است.

خط کمر خودرو کوتاه و کاملا مسطح است و در کنار پنجره‌های بزرگ، درهای کشویی عریض سرنشینان عقب، و درب عقب پنجم بزرگ با خط ورودی بسیار پایین نشان می‌دهد که "عملکرد" اولویت اصلی تیم طراحی بوده است.

به سبک و سیاق طراحی اکثریت خودروهای MPV، در نمای پشت، چراغ های عقب با گرافیک LED فانتزی به صورت عمودی در طرفین شیشه نصب شده اند که با یک مانور خطی زیبا آن را به شیشه های جانبی متصل می کنند.

در داخل کابین ، با یک داشبورد مینیمال و در عین حال مدرن با یک صفحه نمایش لمسی  ۱۰.۲ اینچ، همراه یک کنسول مرکزی نسبتا بالا، و سه جا لیوانی روبرو هستیم که در کنار کابین با کف صاف، محفظه های متعدد ذخیره سازی و پورت های USB زیادی برای شارژ، قلاب‌های آویز کیف و جیب‌های قرارگیری موبایل بر روی پشتی صندلی‌ها،  ترکیبی کامل از یک فضای کابین "عملکردی" را به نمایش میگذارد.

بر اساس اطلاعات تویوتا، ارتفاع داخلی کابین خودرو ۲۰ میلی‌متر (۰.۸ اینچ) نسبت به نسل دوم افزایش یافته و صندلی‌های بازطراحی شده ردیف دوم، فضای پا و سر بیشتری را ارائه می‌کنند.

همچنین یک سیستم گردش هوا سقفی جهت کمک به سامانه تهویه مطبوع طراحی شده تا در مجموع گردش هوای داخل کابین کارآمدتر شود.

بسته به سطح آپشن خودرو، ترکیب رنگ‌های تریم کابین از مشکی تا سایه‌ روشن‌ خاکی یا خاکستری، با روکش پارچه‌ای مخصوص خوش بو و دافع آب/روغن برای صندلی‌ها قابل سفارش است.

در بخش قوای محرکه، Sienta فقط به شکل ICE با موتور بنزینی ۱.۵ لیتری Dynamic Force Engine یا به صورت هیبریدی با موتور احتراقی یکسان با کمک یک یا دو موتور الکتریکی و یک باتری لیتیوم یونی کوچک تولید میشود.

در این موتور، نیرو از طریق یک گیربکس CVT با سیستم ۱۰ سرعته Sport Sequential Shiftmatic نیرو را به چرخهای جلو یا هر چهار چرخ (E-Four) منتقل میشود.

اما پلتفرم جدید پیشرفت هایی را در بخش ایمنی داشته بعنوان مثال جدیدترین مجموعه Toyota Safety Sense ADAS که به صورت استاندارد در تمام تریم ها عرضه می شود و در میان آن‌ها، سیستم‌هایی مانند Advanced Park را مشاهده میکنیم که پارک نیمه خودکار را ارائه می‌دهد و توانایی ضبط فیلم از طریق دوربین‌های جلو و عقب در حافظه داخلی، شبیه به دوربین DashCam را دارد.

قیمت تویوتا سینتا ۲۰۲۲ از ۱,۹۵۰,۰۰۰ ین (۱۴,۱۹۳ دلار) برای مدل پایه ۲WD بنزینی پنج نفره شروع می شود و تا ۳,۱۰۸,۰۰۰ ین (۲۲,۶۲۰ دلار) برای پرچمدار E-Four هیبریدی هفت نفره می رسد. تویوتا همچنین مجموعه ای از مدل های Welcab را ارائه می دهد که برای کاربران با ویلچر قابل سفارس است.

مدل‌های رقیب این خودرو در بخش مینی‌ون‌های جمع‌وجور شامل هوندا فرید هستند، در حالی که انواع بالاتر تویوتا سینتا نیز می‌توانند با رقبای بزرگ‌تر مینی‌ون‌های نوآ و ووکسی روبرو شوند.

انتهای پیام/

تویوتا سیِنتا
تویوتا سیِنتا
تویوتا سیِنتا
تویوتا سیِنتا
تویوتا سیِنتا
تویوتا سیِنتا
تویوتا سیِنتا
تویوتا سیِنتا
تویوتا سیِنتا
تویوتا سیِنتا
تویوتا سیِنتا
تویوتا سیِنتا
تویوتا سیِنتا
تویوتا سیِنتا
تویوتا سیِنتا
تویوتا سیِنتا
تویوتا سیِنتا
تویوتا سیِنتا
تویوتا سیِنتا
مملکت آنلاین

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مملکت آنلاین بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام