•  درباره ما
  •  تماس با ما
  • آرشیو
پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۴ | 2025 September 18
مملکت آنلاین آنلاین
  • صفحه نخست
  • اتاق خبر
    •  ایران
    •  جهان
    • همه مطالب
  •  ورزش
    • ورزش ایران
    •  ورزش جهان
  • فرهنگ و هنر
    •  سینما
    •  تلویزیون
    •  موسیقی
    •  تئاتر
    •  تجسمی
    •  کتاب و ادبیات
  •  حوادث
  •  استانی
  •  پلاس
    •  فضای مجازی
    •  سبک زندگی
    •  دیجیتال
    •  خودرو
    •  تکنولوژی
    •  طرح و کارتون
    •  طنز و سرگرمی
    •  علمی و دانستنی
    •  طب‌سنتی
  •  مجله طب سنتی نیک‌ونو
    •  مقاله
    •  یادداشت
    •  فیلم
    •  آگهی

رونمایی از رودستر جدید آستون مارتین

آستون مارتین از رودستر ونتیج V12 خود رونمایی کرد.

کد خبر: 90077
۱۴۰۱/۰۵/۳۰ ۰۸:۴۲

به گزارش مملکت آنلاین، رودستر جدید آستون مارتین رونمایی شد.

آشنایی با سورپرایز خاص آستون مارتین

بدون شک اکثریت خودرو دوستان،  Aston Martin V12 Vantage را دوست دارند چرا کا قرار دادن یک پیشرانه V-12 توئین توربو ۵.۲ لیتری آستون در زیر کاپوت یک کوپه ونتیج، این مدل اسپرت را به یک ابرخودروی جذاب تبدیل می‌کند.

حال استون مارتین V12 Vantage Roadster نیز همان خشم و جذابیت را با غرش جذابتر صدای موتور به شما ارائه میدهد.

مشخصات پیشرانه، اینبار مشابه کوپه V12 Vantage است: ۶۹۰ اسب بخار و ۵۵۵ پوند فوت گشتاور که به گفته آستون، این به اندازه کافی غران و خشمگین است که میتواند V12 Vantage Roadster را در ۳.۵ ثانیه از صفر به ۶۰ مایل در ساعت برساند، البته یک دهم کندتر از کوپه، و به همان سرعت ۲۰۰ مایل در ساعت.

این موتور ناآرام براحتی چرخ های عقب را از طریق گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ZF و دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی به حرکت در می آورد.

همانند نسخه کوپه، ساخت V12 Vantage Roadster به چیزی بیش از تعویض موتور ساده نیاز داشت. اصلاحات در سیستم تعلیق شامل یک سیستم میرایی تطبیقی   جدید با تنظیمات متفاوت با مدل کوپه، بوش های بازمهندسی شده و فنربندی سخت تر در محور جلو میباشو ضمن آنکه استحکام کلی بدنه، تقویت سیستم تعلیق عقب بدقت مورد توجه قرار گرفته است.

و البته رینگهای استاندارد ۲۱ اینچی با تایرهای ۲۷۵/۳۵ میشلین پایلوت اسپورت 4S در جلو و  ۳۱۵/۳۰ در محور عقب هماهنگ شده اند.

در بخش طراحی بدنه؛ سپر جلو، درب موتور،  گلگیرهای جلو و رکاب های جانبی از فیبر کربن ساخته شده اند تا به کاهش وزن کمک کنند. سپر عقب و درب صندوق نیز از مواد کامپوزیت با هدف کاهش وزن ساخته شده اند و نباید فراموش کنیم که وزن سیستم اگزوز فولاد ضد زنگ با دو خروجی که در مرکز نصب شده، ۱۵.۸ پوند کمتر از اگزوز Vantage Roadster معمولی است.

و اما در بخش موتور ، وجود دوازده سیلندر و دو توربوشارژ، گرمای زیادی را در محفظه موتوری که در ابتدا برای یک V-۸ در نظر گرفته شده بود تولید می کنند به همین منظور یک خروجی هوای موتور عریض بر روی درب موتور درنظر گرفته شده که به تخلیه هوای داغ پیشرانه کمک می کند و همین الزام فنی باعث شده تا جلوپنجره خودرو ۲۵ درصد بزرگتر از ونتیج رودستر استاندارد باشد.

آستون V12 Vantage Roadster به‌صورت استاندارد با صندلی‌های اسپرت پلاس و پوشش چرم نیمه آنیلین کامل عرضه میشود که بافت سوراخ‌دار آن جهت تنفس بهتر عرضه می‌شود.

در کنار این موارد یک صندلی پرفورمنس فیبر کربن با پوسته فیبر کربن و تنظیم دستی شش جهته نیز به عنوان یک آپشن برای خریداران مشکل پسند نیز موجود است که از نظر وزنی در حدود ۱۶.۱ پوند نسبت به صندلی های معمولی سبکتر است.

و نکته مهم،در حالیکه آستون فقط ۳۳۳  دستگاه از کوپه V12 Vantage ساخته است، این میزان تولید در مدل V12 Vantage Roadster بسیار کمتر خواهد بود و به ۲۴۹ دستگاه محدود میشود.

در آخر بد نیست بدانید که با وجود قیمت ۳۵۰۰۰۰ دلاری این مدل در ایالات متحده، تمامی نسخه های تولیدی در حال حاضر فروخته شده اند.

انتهای پیام/

 رودستر ونتیج V12
 رودستر ونتیج V12
 رودستر ونتیج V12
 رودستر ونتیج V12
 رودستر ونتیج V12
 رودستر ونتیج V12
 رودستر ونتیج V12
 رودستر ونتیج V12
 رودستر ونتیج V12
 رودستر ونتیج V12
 رودستر ونتیج V12
مملکت آنلاین

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مملکت آنلاین بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام