زمان سومین قرعه کشی یکپارچه خودرو اعلام شد

­سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از برگزاری سومین مرحله قرعه‌کشی خودرو در سامانه یکپارچه تا نیمه نخست شهریور خبر داد.

زمان سومین قرعه کشی یکپارچه خودرو اعلام شد
به گزارش مملکت آنلاین، امید قالیباف با اعلام این خبر گفت: حذف تدریجی قرعه‌کشی خودرو که یکی از سیاست‌های وزارتخانه و مورد تاکید وزیر صمت است، به‌تدریج در حال انجام است و تاکنون ۱۱ خودرو از شمول قرعه‌کشی خارج شده است.
وی با اشاره به روند خروج خودرو‌ها از قرعه کشی به دلیل افزایش تولید خودروی کامل افزود: اکنون در گروه خودروسازی سایپا به‌جز خودرو‌های کوئیک اس و ساینا اس که هنوز در فرآیند قرعه‌کشی هستند، بقیه خودرو‌ها از قرعه‌کشی خارج شده و به صورت پیش‌فروش عرضه می‌شوند همچنین در گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز تاکنون چهار خودروی تارا با دنده اتوماتیک، تارا با دنده دستی، دنا پلاس توربوشارژ و دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک از قرعه‌کشی خارج شده است.
سخنگوی وزارت صمت گفت: امسال با در پیش گرفته شدن شیوه قرعه‌کشی یکپارچه، شاهد برقراری ثبات در بازار بودیم و رفتار‌های هیجانی و تقاضا‌های کاذب رو به کاهش گذاشت و در چند ماه اخیر قیمت‌ها در بازار روند کاهشی داشته است.
وی افزود: در قرعه‌کشی‌ها نیز شاهد کاهش تقاضای سفته‌بازی و واسطه‌گری بودیم و با مدیریتی که در عرضه اتفاق افتاد، تعداد بیشتری از خودرو‌ها از قرعه‌کشی خارج شدند.
قالیباف در پاسخ به اینکه چه زمانی شاهد حذف قرعه‌کشی‌ها در فروش فوق‌العاده خودرو خواهیم بود، گفت: این گام بعدی خواهد بود و با افزایش تولید می‌توان تعداد خودرو‌های بیشتری را از طریق فروش فوق‌العاده از قرعه‌کشی خارج کرد.
وی گفت: اکنون خودرو‌های کوئیک، کوئیک آر (دو رنگ)، وانت سایپا ۱۵۱ و همه محصولات زامیاد به صورت فروش فوق‌العاده از قرعه‌کشی خارج شده‌اند.
 قالیباف همچنین از برگزاری سومین نوبت قرعه‌کشی یکپارچه خودروها در نیمه نخست شهریورماه خبر داد و گفت: اطلاعات تکمیلی در این زمینه متعاقبا اعلام خواهد شد.
پیشنهاد ایران خودرو برای عرضه پژو پارس و پژو ۲۰۶ در بورس کالا 
قالیباف در ادامه با بیان اینکه گروه صنعتی ایران خودرو دو خودروی هایما و تارا را برای کشف قیمت پایه در بورس کالا عرضه کرد گفت: این گروه صنعتی پیشنهاد کرده است در گام بعدی، خودرو‌های پژو پارس و پژو ۲۰۶ تیپ دو وارد بورس شود که این موضوع قطعی نیست و باید در وزارت صمت بررسی شود. 
قالیباف افزود: اکنون گروه سایپا اعلام کرده که تولید خودروی ناقص را به صفر رسانده و این مهم به‌زودی در ایران‌خودرو نیز انجام می‌شود.
تاکنون خودرو‌های تارا با دنده اتوماتیک، تارا با دنده دستی، دنا پلاس توربوشارژ و دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک از ایران‌خودرو، ساینا اس، کوئیک اس، کوئیک آر با گیربکس معمولی و رینگ آلومینیومی و کوئیک با گیربکس معمولی از گروه سایپا، ایکس ۵۵ اکسلنت اسپورت، ایکس ۵۵ پرو اکسلنت اسپورت و تیگو ۸ پرو پرمیوم از مدیران خودرو در طرح‌های مختلف مشارکت در تولید، پیش فروش، فروش فوق‌العاده و فروش فوری از قرعه‌کشی خارج شده اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر