ال ۹۰ دوباره تولید خواهدشد

معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت گفت: خودرو ال ۹۰ با قوای محرکه جدید داخلی یا خارجی از سال آینده به خطوط تولید بر می‌گردد.

ال ۹۰ دوباره تولید خواهدشد

به گزارش مملکت آنلاین، منوچهر منطقی در حاشیه مراسم رونمایی پیکاپ کارون، جدیدترین محصول شرکت زامیاد در پاسخ مبنی بر دستاورد سفر رئیس جمهور روسیه به ایران گفت: در سفر اخیر روس‌ها به ایران بحث بازگشت خودروی ال ۹۰ مطرح شد که دارای یک پلتفرم مدرن و به روز است، از طرفی هم مجموعه‌ای که در کشور روی آن سرمایه‌گذاری شده و بیش از ۷۰ درصد خط و قطعات آن در داخل وجود دارد، اما در حال خاک خوردن است که ما درصدد هستیم این مجموعه را فعال کنیم.

معاون وزیر صمت ادامه‌داد: روس‌ها گزینه‌های خوبی برای قوای محرکه ال۹۰ معرفی کردند که بررسی شده و در کنار آن گزینه‌های داخلی نیز مطرح است.

وی افزود: اگر بتوانیم ۳۰ درصد باقی‌مانده را اضافه کنیم می‌توان دوباره خودروی ال۹۰ کیفی و به روز که همه مردم از آن راضی بودند تولید کرد.

معاون وزیر صمت گفت: در تلاشیم نمونه‌های اولیه این خودرو را تا پایان سال تولید کنیم، اما خط تولید آن سال آینده راه‌اندازی خواهد شد.

منطقی اضافه کرد: باید ببینیم از نظر کیفیت و سطح قیمتی کدام قوای محرکه مناسب این محصول خواهد بود تا بتوانیم خودرویی بهینه به بازار عرضه کنیم.

واردات خودرو‌های بالای ۱۰ هزار دلار یعنی واردات برای پولدار‌ها

­معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت گفت: واردات خودرو‌های بالای ۱۰ هزار دلار، خودرو‌های اقتصادی را شامل نمی‌شود و فقط درصدی که از تمکن مالی بالایی برخوردارند می‌توانند چنین خودرو‌هایی خریداری کنند.

منطقی در خصوص برخی اظهار نظر‌ها درباره خودرو‌های وارداتی زیر ۱۰هزار دلار افزود: در جهان حدود چهار میلیارد نفر با درآمد سرانه کمتر از ۲هزار دلار امرار معاش می‌کنند و به همین دلیل خودروسازان یک دهه فکر کردند تا محصولات با طراحی جدید و قیمت مناسب برای این دسته از مردم تولید کنند.

وی گفت: به نظر می‌رسد ما متوجه تغییرات فناوری در جهان نیستیم، زیرا امروز خودروسازان در تلاشند تا قابلیت‌های محصولات خود را ارتقا و قیمت‌ها را کاهش دهند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص تدوین آیین‌نامه واردات خودرو گفت: باید نظر همه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مربوطه گرفته و سپس متناسب با آن طرح، آیین نامه اجرایی تنظیم شود که تلاش می‌کنیم در آن از دیدگاه‌های همه تشکل‌ها و بخش خصوصی نیز استفاده کنیم.

وی ادامه داد: امروز می‌خواهیم وارد دورانی از خودروسازی شویم که محصولات مناسب با قیمت مناسب تولید یا وارد شود و اتفاقات خوبی از نظر فناوری در این صنعت رخ دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر