سوبارو بهترین و جیپ بدترین برند خودرویی در آمریکا

بهترین و بدترین برند خودرویی بازار ۲۰۲۲ آمریکا به انتخاب CONSUMER REPORTS اعلام شد.

سوبارو بهترین و جیپ بدترین برند خودرویی در آمریکا

به گزارش مملکت آنلاین، به رسم هر ساله، مجموعه صاحب نام و معروف Consumer Reports با بررسی دقیق و ارائه اعداد، معیارها و آمارهای تحلیلی دقیق، فهرستی از بهترین و بدترین برندهای خودرو بازار ایالات متحده را مشخص نمود.

در این برنامه آماری، امتیازات بدست آمده از تستهای جاده‌ای، رضایت مالکین، ایمنی، قابلیت اطمینان گنجانده شده و همه این موارد برای استخراج یک عدد یا امتیاز کلی از ۱۰۰ استفاده میشود که بر این اساس، امتیاز یا نمره "سوبارو" در سال ۲۰۲۲ از همگان بالاتر است.

در واقع، سوبارو تنها خودروسازی است که توانسته از عدد ۸۰ عبور کند و در رتبه ۸۱ قرار بگیرد و جایگاه اول را به خود اختصاص دهد.

این جایگاه در سال ۲۰۲۱ متعلق به مزدا بود، هرچند مزدا با کسب امتیاز ۷۸ به رده دوم سقوط کرد و در کنار آن بی‌ام‌و نیز در همین جایگاه یعنی ۷۸ قرار گرفت.

پس از این دو برند ژاپنی و آلمانی، هوندا در رده چهارم و لکسوس در رتبه پنجم قرار گرفت. این دو برند، امتیاز ۷۷ را کسب کردند.

نکته جالب آنکه در لیست امسال CR، ژاپنی‌ها و آلمانی‌ها علاقه بیشتری به کسب دَه‌ها دارند چرا که آئودی، پورشه، مینی، تویوتا و اینفینیتی در این فهرست قرار دارند.

مینی در این بین ارتقاء چشمگیری داشت و در مقایسه با سال گذشته، ۹ رتبه صعود کرد و با ۷۴ امتیاز به پایان رقابت رسید.

و اما برند آمریکایی بیوک، با از دست دادن ده رتبه و ۷۲ امتیاز، دو پله سقوط کرد ولی این بالاترین امتیاز کسب شده توسط یک برند آمریکایی در برنامه امسال است.

حال که صحبت از برندهای آمریکایی شد، بد نیست بدانید تسلا با امتیاز ۶۰ به عنوان بهترین از بدترین ها رتبه بندی شد. این شرکت نسبت به سال گذشته هفت رتبه سقوط کرد و Consumer Reports فرمان یوغی شکل آنرا را به عنوان یکی از عوامل منفی مهم در تست های جاده ای خود معرفی کرد، ضمن انکه مشکلات کیفی کابین و کیفیت پایین مواد مصرفی داشبورد، رودریها و ... این خودرو همچنان باقی است.

دَه رده پایینی جدول با شورلت و مرسدس بنز و امتیاز ۶۰ ادامه می یافته و پس از آن لینکلن، جگوار و آلفارومئو با امتیاز ۵۰ یا کمی بالاتر قرار گرفتند.

لندرور و میتسوبیشی با ۴۹ امتیاز مساوی هستند و GMC با ۴۸ امتیاز به آنها بسیار نزدیک است.

اما در لیست امسال عنوان بدترینِ بدترینها به جیپ تعلق گرفت که با سه پله سقوط به امتیاز ۴۵ دست یافت.

تیم کارشناسان Consumer Reports نگرانی های مربوط به قابلیت اطمینان و عملکرد متوسط   در تست جاده را به عنوان موارد منفی یا سیاه جیپ ذکر می کند که بر اساس بررسیها کم هم نبوده است.

لازم به ذکر است برندهای رَم، فیات، پولستار و مازراتی در این رتبه بندی قرار نگرفتند، زیرا Consumer Reports برای بررسیهای خود به حداقل دو خودرو از این شرکت ها نیاز داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر