چهار خودرو پرفروش‌ بازار چین خبری از چینی نیست!

در بین خودروهای پرفروش بازار چین در بین چهار خودروی پرفروش خبری از تولیدات چین نیست.

چهار خودرو پرفروش‌ بازار چین خبری از چینی نیست!

به گزارش مملکت آنلاین، در گزارشی که منابع خارجی اخیرا منتشر کرده‌اند، مشخص شده خودروسازان چینی در کشور خود چندان موردقبول مشتریان نیستند. بیشتر خودروسازان چینی هم‌‌‌اکنون با وجود پیشرفت‌های چند سال گذشته، به‌‌‌غیر از چند برند محدود، همچنان از پلت‌فرم‌‌‌های قدیمی استفاده می‌کنند و از نظر ایمنی وضعیت مطلوبی ندارند.

به همین دلیل، در بیشتر شهرهای بزرگ و ثروتمند چین، مردم خودروهای غیرچینی می‌‌‌خرند و خرید خودروهای چینی به‌‌‌دلیل قیمت ارزان‌‌‌تر اغلب به شهرهای فقیرتر چین محدود می‌شود.  طبق آمارهای مربوط به سال ۲۰۲۱، با وجود تبلیغات گسترده‌‌‌ای که از جمله در ایران برای خودروهای چینی می‌شود، اغلب مردم چین همچنان خودروهای اروپایی و ژاپنی می‌‌‌خرند.

بر این اساس، خودروهای فولکس واگن انتخاب اول چینی‌‌‌ها در این کشور هستند، به نحوی که این شرکت در سال ۲۰۲۱ توانسته بیش از ۲‌میلیون و ۱۶۵‌هزار دستگاه خودرو در بازار چین بفروشد.  در مکان دوم فروش خودرو در چین اما تویوتا قرار دارد. با وجود اینکه دو کشور ژاپن و چین از نظر تاریخی با هم مشکلات زیادی داشته‌‌‌اند، اما مردم چین علاقه شدیدی به خودروهای ژاپنی مخصوصا برند تویوتا دارند.

photo_2022-02-10_12-48-06

دلیل اینکه چینی‌‌‌ها، خودروی تویوتا را دوست دارند، کیفیت بالای آن است و محصولات برندهای چینی هنوز از نظر کیفیت به اندازه‌‌‌ای نرسیده‌‌‌اند که مردم چین (در مقایسه با برندهای معتبر جهانی) به آنها اطمینان کنند. تویوتا در سال گذشته میلادی یک‌میلیون و ۶۵۶‌هزار خودرو در بازار چین فروخته است. اما هوندا هم سومین برند خودروی پرفروش در بازار چین است. این خودروی ژاپنی نیز مانند تویوتا به دلیل کیفیت بالا موردتوجه مردم چین قرار دارد. از این برند در سال گذشته در بازار چین حدود یک‌میلیون و ۵۰۰‌هزار دستگاه فروخته شده است.

طبق گزارش منتشره اما اولین برند چینی در جمع خودروهای پرفروش بازار چین، جیلی است که توانسته به واسطه همکاری با ولووی سوئد، فروشی بالغ بر یک‌میلیون دستگاه در این بازار طی سال گذشته میلادی داشته باشد. پس از جیلی اما باز هم یک خودروساز ژاپنی (نیسان موتورز) توانسته بیشترین فروش را در بازار خودروی چین داشته باشد. نیسان در سال ۲۰۲۱ یک‌میلیون دستگاه خودرو در بازار چین به فروش رسانده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر