دلایل عدم ورود خودروهای خارجی باقی‌مانده در گمرک

رییس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: خودروهای خارجی باقی‌مانده در گمرک، حتی اگر استاندارد باشند، به‌دور از قوانین و مقررات موجود نمی‌توانند وارد کشور شوند و استاندارد فقط یکی از دلایل عدم ورود این خودروهاست.

دلایل عدم ورود خودروهای خارجی باقی‌مانده در گمرک

به گزارش مملکت آنلاین، نیره پیروزبخت، امروز (دوشنبه) در نشست خبری افزود: ورود این خودروها به کشور مستلزم رعایت قوانین و مقررات موجود است، حتی اگر استانداردهای ۸۵گانه مد نظر سازمان ملی استاندارد را پاس کنند.
وی بیان‌داشت: بسیاری از این خودروها، در زمان ممنوعیت ثبت سفارش خودرو وارد کشور شده یا قوانین گمرکی را طی نکرده یا با حجم موتور بیش از ۲۵۰۰ سی سی است یا برخی خودروها آمریکایی است که مطابق فرامین رهبر معظم انقلاب اجازه ورود به کشور را ندارد.
پیروزبخت اظهارداشت: این سازمان آمادگی دارد به خودروهایی که محدودیت‌های یاد شده را نداشته و در عین حال استانداردهای ۸۵گانه را پاس می‌کنند، با همکاری سایر دستگاه‌های ذی‌ربط اجازه ورود دهد.
وی در ادامه، درخصوص واردات نهاده های دامی بی کیفیت به کشور، خاطرنشان کرد: پس از محموله ۱۴۰ هزار تنی ذرت دامی در سال‌های قبل که به دلیل اهمیت موضوع سلامت مردم از ورود آن جلوگیری شد، واردکنندگان جرات واردات چنین محصولاتی را به خود ندادند.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران افزود: در زمینه رسوب کالاها در گمرکات، سازمان ملی استاندارد ایران از جمله دستگاه‌هایی است که کمترین مشکل را داشته و آزمایش‌های مربوطه را به سرعت انجام می‌دهد.
وی تصریح‌کرد: عمده دلایل رسوب طولانی‌مدت کالاها در گمرکات به مشکلات ثبت سفارش، عدم تخصیص ارز یا مشکلات بانکی برمی گردد.

انتهای پیام/

ارسال نظر