تکذیب واردات روزانه ده‌ها میلیون لیتر بنزین

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به شایعه واردات روزانه ۳۰ میلیون لیتر بنزین در فضای مجازی، این اخبار را بی‌اساس و دروغ خواند و گفت: واردات این مقدار بنزین به بیش از ۶ میلیارد لیتر ظرفیت ذخیره‌سازی نیاز دارد که ظرفیت کل مخازن ذخیره‌سازی ما به این مقدار نمی‌رسد.

تکذیب واردات روزانه ده‌ها میلیون لیتر بنزین

به گزارش مملکت آنلاین، جلیل سالاری افزود: دستگاه‌های شایعه‌پراکنی فضای مجازی به‌طور مستمر مشغول کارند و اعدادی غیرمنطقی و غیرکارشناسی اعلام می‌کنند که در این‌باره لازم است اهالی فن، کارشناسان و مردم اخبار دقیق و صحیح آماری را از منابع اصلی دریافت کنند. با این اظهارنظر انتظار می‌رود که شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی برای رفع ابهام‌ها و پایان دادن به شایعه‌ها، خودش پیشقدم شود و اعداد مربوط به میزان تولید و مصرف بنزین و دیگر فرآورده‌های نفتی را منتشر کند.

چنان‌که سال‌هاست انتشار این آمار به دلایل اعلام نشده، متوقف و باعث تقویت گمانه‌زنی‌ها درباره ناترازی بنزین شده است. بدیهی است که جلیل سالاری باید گام نخست را بردارد و اجازه دهد تا آمارهای میزان تولید و مصرف فرآورده‌های نفتی در اختیار عموم قرار گیرد.

پیش‌تر در فاصله سال‌های ۱۳۸۴تا ۱۳۹۷همه ساله آمار نامه مصرف فرآورده‌های نفتی انرژی‌زا منتشر می‌شد، اما از آن سال تاکنون این آمارنامه روی سایت شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی قرار نگرفته است. واقعیت این است که به‌ گفته خود سالاری مصرف بنزین در حال افزایش است و این سؤال همچنان مطرح است که آیا میزان تولید فعلی با مصرف همخوانی دارد یا نه؟ باور کنید که انتشار آمار به رفع ابهام‌ها و پایان دادن شایعه‌ها کمک خواهد کرد. لطفا سالنامه آماری مصرف فرآورده‌های نفتی را به روزرسانی کنید.

انتهای پیام/

ارسال نظر