ممنوعیت استفاده از هندفری در رانندگی

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: طبق قانون استفاده از وسایل ارتباطی از جمله هندزفری و مشابه آن حین رانندگی ممنوع است زیرا به شدت حواس راننده را پرت می‌کند.

ممنوعیت استفاده از هندفری در رانندگی

به گزارش مملکت آنلاین از راهور تهران بزرگ، سرهنگ علی اصغر شریفی افزود: قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی قانونی جامع و کامل است که در مجلس شورای اسلامی تصویب شده و پلیس راهنمایی و رانندگی نیز مکلف و موظف به اجرای آن است.

وی ادامه داد: این قانون برای کاربران ترافیکی که همان عابران پیاده، رانندگان، راکبان موتورسیکلت و سرنشینان خودروها هستند تعیین تکلیف کرده است و تاکیدهای مهم و ضروری دارد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ اظهارداشت: در جدول و ماده ۷ این قانون به تخلفات حادثه‌ساز اشاره می‌کند و تاکید بر استفاده نکردن از تلفن همراه دارد و نمی‌گوید صرفاً صحبت با تلفن همراه ممنوع است بلکه تاکید بر عدم استفاده دارد یعنی هر نوع استفاده از آن مانند پیامک، نگاه کردن و دست گرفتن آن و رفتن به فضای مجازی در حین رانندگی ممنوع است.

شریفی اضافه کرد: در این ماده اشاره شده است که اگر سرعت راننده بالای ۶۰ کیلومتر باشد برای خودروهای شخصی سه نمره منفی و برای خودروهای عمومی به دلیل مسئولیت بیشتری که دارند پنج نمره منفی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر