صدور واردات تعداد محدودی اتوبوس دست دوم به کشور

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: بر اساس آخرین مصوبه هیئت وزیران، مجوز واردات تعداد محدودی ناوگان اتوبوسی با حداکثر سن ۵ سال صادر شد.

صدور واردات تعداد محدودی اتوبوس دست دوم به کشور

به گزارش مملکت آنلاین، محمد جولانژاد اظهار کرد: طبق آخرین مصوبه هیئت وزیران، مجوز واردات تعداد محدودی ناوگان اتوبوسی با حداکثر سن ۵ سال صادر شد و بر این اساس متقاضیان واجد شرایط می‌توانند درخواست خود را حداکثر تا ۲۵ خردادماه سال جاری به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تحویل دهند.

وی افزود: طبق مصوبه هیئت وزیران ناوگان اتوبوسی باید دارای سن کمتر از پنج سال بوده و از انواع برندهای معتبر با قدرت موتور حداقل ۴۳۰ اسب بخار باشد؛ طبق مصوبه متقاضی باید دارای توانایی مالی به میزان حداقل ۸۰ تا ۱۰۰ میلیارد ریال برای خریداری و وارد کردن هر یک دستگاه خودرو باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان در خصوص شرایط شرکت‌های حمل و نقل اظهار کرد: شرکت مسافربری باید دارای پروانه فعالیت معتبر از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان باشد.

وی تاکید کرد: طبق مصوبه، شرکت مسافربری باید بر اساس تعهدنامه محضری ملتزم به به‌کارگیری خودرو در ایام اربعین و در مسیرهای سرویس‌دهی برای اربعین فعالیت است و تا پنج سال خودرو در مالکیت شرکت یا اعضای هیئت مدیره شرکت باقی بماند.

جولانژاد با بیان اینکه شرکت حمل و نقل باید توانایی مالی را برای تأمین و پرداخت مبلغ خودرو و اقساط تسهیلات متعهد شود، گفت: صدور معرفی‌نامه توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان (به نام شرکت و کد فعالیت آن به همراه نام و نام خانوادگی و کد ملی مدیر عامل شرکت و تعداد و نوع ناوگان درخواستی) به دفتر حمل و نقل مسافر از دیگر شرایط شرکت‌های حمل و نقل برای واردات ناوگان است.

وی در خصوص شرایط رانندگان حمل و نقل بیان کرد: راننده باید دارای کارت هوشمند فعال و معتبر اتوبوس، معرفی‌نامه از طرف کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان (کانون‌های استانی یا انجمن‌های صنفی استانی زیرمجموعه کانون سراسری مذکور) مبنی بر متعهد شدن تأمین و پرداخت مبلغ و باز پرداخت تسهیلات بانکی خودرو باشد.

جولانژاد با بیان اینکه راننده باید دارای حداقل ۱۲۰ فقره صورت وضعیت با کد رهگیری در سال ۱۴۰۱ باشد، گفت: راننده و شرکت حمل و نقل مسافربری تحت پوشش قراردهنده ناوگان باید بر اساس تعهدنامه محضری ملتزم به به‌کارگیری خودرو تحت پوشش در شرکت حمل و نقل مسافر دارای پروانه فعالیت معتبر بوده و در ایام اربعین و در مسیرهای سرویس‌دهی برای اربعین فعالیت و تا پنج سال خودرو در مالکیت راننده باقی بماند و تا پنج سال بعد نمی‌تواند نسبت به واردات خودرو اقدام کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با اشاره به لزوم صدور معرفی‌نامه فعالیت برای راننده توسط شرکت مسافربری، اظهار کرد: هر راننده فقط می‌تواند نسبت به واردات یک دستگاه خودرو اقدام کند و این امتیاز قابل واگذاری به غیر نیست.

وی تصریح کرد: راننده باید دارای معرفی‌نامه از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان باشد و هنگام معرفی راننده باید نام و نام خانوادگی، کد ملی و شماره کارت هوشمند به همراه نام و کد شرکت مسافربری تحت پوشش به دفتر حمل و نقل مسافر اعلام شود. راننده باید دارای کارت هوشمند فعال و معتبر اتوبوس باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر