اتوبوس‌های درون شهری مجوز تردد بین شهری ندارند

فرمانده پلیس راه کشور تاکید که اتوبوس‌های درون شهری به هیچ عنوان اجازه تردد بین‌شهری را ندارند.

اتوبوس‌های درون شهری مجوز تردد بین شهری ندارند

به گزارش مملکت آنلاین، سردار حسن مومنی در جلسه قرارگاه نصر پلیس راهور فراجا که به منظور بررسی و هماهنگی طرح‌های ترافیکی ویژه ایام سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در شهرک آزمایش برگزار شد، گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی از ابتدای امسال طرح‌های ترافیکی سنگینی را در سراسر کشور به اجرا درآورده است. که طرح ترافیک ویژه نوروز ۱۴۰۲ و بلافاصله پس از آن طرح ترافیک عید فطر از جمله این موارد است. ما در طرح ترافیک عیدفطر با حجم بالایی از تردد در مدت زمانی کم به خصوص در محورهای منتهی به شمال کشور مواجه شدیم.

فرمانده پلیس راه کشور گفت: پیش‌بینی ما این است که در ایام تعطیلات نیمه خرداد نیز شاهد افزایش حجم ترددها و سفرها باشیم و این رو تمهیدات لازم را اتخاذ کرده‌ایم.

وی همچنین با اشاره به محدودیت‌هایی که عمدتا در روزهای پرترافیک در راستای تسهیل جریان ترافیک و تخلیه بار در جاده‌هایی مانند چالوس و هراز اعمال می‌شود، گفت: در روزهای ۱۳ و ۱۴ خرداد ما امکان اعمال محدودیت در جاده‌هایی مانند چالوس و ... را نداریم، چرا که هم شاهد حرکت به سمت شمال و هم شاهد حرکت به سمت تهران برای حضور در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) هستیم. از این رو باید برای این شرایط تمهیدات لازم اتخاذ شود.

مؤمنی با تاکید بر ضرورت نظارت دقیق بر اتوبوس‌ها گفت:‌به طور کلی حرکت اتوبوس‌های درون‌شهری در جاده‌ها ممنوع بوده و در صورت مشاهده حتما با آن برخورد خواهد شد.در مراسم سالگرد ارتحال نیز لازم است تمامی همکاران در سراسر کشور توجه کنند که به جز اتوبوس‌هایی که از تهران، البرز و احتمالا قم وارد حرم مطهر می‌شوند، هیچ اتوبوس درون شهری دیگر اجازه جابجایی مسافر را ندارد.این اتوبوس‌ها نیز همگی باید ایمن باشد. 

فرمانده پلیس راه کشور همچنین از برخورد با تخلفات حادثه‌ساز نیز خبر داد و گفت:‌در این ایام که پیش‌بینی می‌شود سفرهای جاده‌ای مرتبط با آن از ۱۰ خرداد آغاز شده و ۱۶ خرداد ماه ادامه داشته باشد، پلیس به طور ویژه با تخلفات حادثه‌ساز برخورد خواهد کرد. چرا که ما نباید اجازه دهیم تخلف یک راننده جان چندین نفر دیگر را هم به خطر بیاندازد.

انتهای پیام/

ارسال نظر