مرحله دوم فروش خودرو تا جمعه ۲۹ اردیبهشت ادامه دارد

متقاضیان برای ثبت نام در مرحله دوم فروش خودرو از طریق سامانه یکپارچه تا روز جمعه ۲۹ اردیبهشت مهلت دارند نسبت به ایجاد حساب وکالتی در بانک‌های اعلامی در سامانه، اقدام کنند.

مرحله دوم فروش خودرو تا جمعه ۲۹ اردیبهشت ادامه دارد

به گزارش مملکت آنلاین، دومین طرح یکپارچه عرضه خودور بر مبنای فرآیند نوبت دهی برای محصولات خودروسازان داخلی از امروز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۰ آغاز شده و متقاضیان تا پایان روز جمعه ۱۴۰۲/۰۲/۲۹ فرصت دارند نسبت به ایجاد حساب وکالتی در بانک‌های اعلامی در سامانه، اقدام نمایند.

سازوکار طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی بر مبنای فرآیند نوبت دهی به شرح زیر است:

*مرحله اول: پیش‌ثبت نام متقاضیان برای لیست نوبت دهی

*مرحله دوم: نوبت دهی و اعلام زمان بندی به ازای هر محصول مشخص بر اساس برنامه تولید

*مرحله سوم:: قطعی نمودن ثبت نام متقاضیان بر اساس فراخوان خودروساز

۱- موجودی لازم برای انجام ثبت نام در لیست نوبت‌دهی کلیه خودروهای داخلی صد میلیون تومان است و این وجه اعتبار صرفاً لازم است تا زمان اعلام نتایج نوبت‌دهی در حساب شخصی وکالتی مشتریان مسدود گردد، لازم به ذکر است که وجود وجه اعتبار مذکور در حساب وکالتی برای کلیه متقاضیان طرح عادی، طرح جایگزینی خودروهای فرسوده غیر تاکسی و طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت الزامی است.

۲- ضروری است وجه اعتبار مذکور در حساب وکالتی شخص متقاضی، از زمان ثبت نام اولیه تا اعلام اولویت‌های تخصیص، مسدود گردد و قابل برداشت نیست. انصراف از حساب وکالتی و یا برداشت وجه توسط متقاضی در طی این مدت، به منزله انصراف از طرح تلقی می‌گردد و از لیست انتظار حذف می‌گردد.

۳- امکان ثبت نام هر متقاضی که پیش از این در لیست نوبت دهی طرح اول سامانه یکپارچه و خودروهای وارداتی قرار گرفته‌اند، وجود ندارد مگر آنکه انصراف خود را تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۰ در سامانه‌های مربوطه ثبت نماید.

۴- ثبت نام مرحله اول در لیست نوبت دهی هیچ گونه حقی را برای متقاضی برای دریافت خودرو ایجاد نمی‌نماید و تعهد خودروساز صرفاً بر اساس قطعی نمودن ثبت نام توسط خودروساز در مرحله سوم اجرای طرح، شکل می‌گیرد.

۵- تخصیص خودرو در این مرحله بر اساس اولویت انتخابی مشتری و رتبه اولیه در سامانه انجام می‌گیرد.

۶- علاوه بر دارا بودن حساب شخص وکالتی با وجه اعتبار لازم، کلیه شرایط طرف تقاضا، توسط متقاضیان رعایت گردیده و چنانچه در هر مرحله تا قطعی نمودن ثبت نام توسط خودروساز، مشخص گردد که متقاضی حائز شرایط ثبت نام نبوده، ثبت نام وی ملغی می‌گردد.

4522395

شرایط عمومی تعیین شده مندرج در ماده ۴ دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری توسط شورای رقابت:

۱. حداقل سن مجاز متقاضیان خرید خودرو ۱۸ سال

است .۲. دارا بودن گواهینامه رانندگی معتبر (دارای تاریخ اعتبار) برای متقاضیان خرید خودرو الزامی است.

۳. متقاضیانی که طی ۴۸ ماهه گذشته در شرکت‌های ایران خودرو و سایپا و طی ۲۴ ماهه گذشته از سایر شرکت‌های خودروسازی نسبت به ثبت نام و یا صدور فاکتور (تمامی روش‌های فروش سامانه خودروسازان، بورس کالا و …) اقدام نموده‌اند، امکان ثبت نام و خرید خودرو را ندارند.

۴. متقاضیانی که دارای پلاک انتظامی فعال هستند، امکان ثبت نام و خرید خودرو را ندارند.

۵. انتقال امتیاز و حقوق ناشی از خرید خودرو به اشخاص (حتی به‌صورت وکالتی) و نیز فروش حواله خودرو به‌صورت وکالتی ممنوع است.

۶. امکان صلح خودروی خریداری شده به غیر وجود ندارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر