چانگان‌های وارداتی از هفته بعد تحویل می‌شود

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از تحویل نخستین چانگان‌های وارداتی از هفته آینده خبر داد.

چانگان‌های وارداتی از هفته بعد تحویل می‌شود

به گزارش مملکت آنلاین، محمد علی تیموری در خاتمه مراسم روز جهانی کار و کارگر با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران به ثبت سفارش ۲۹ هزار دستگاه خودرو چانگان و زوتی اشاره کرد و گفت: از خرداد ماه سال گذشته این خودرو‌ها برای تطابق با استاندارد ملی کشورمان وارد شد.

وی ادامه داد: محموله نخست این خودرو‌ها محموله‌ای هزار و ۲۰۰ تایی بود که مطابق بازار عربستان آماده شده بود و علت تاخیر در عرضه آن‌ها این است که استاندارد در کشور عربستان از استاندارد چین تبعیت می‌کند، اما ما از استاندارد اروپایی تبعیت می‌کنیم.

تیموری افزود: اکنون فرایند تطبیق استاندارد طی دو ماه به انجام رسید و مشکلات حل شده است و با پایش پرداختی‌های افراد و سایر موارد انتظار می‌رود از هفته بعد فرایند تحویل خودرو‌ها به مشتریان انجام شود.

تیموری تصریح کرد: اگر مشکلات تخصیص ارز حل شود به طور حتم ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو وارد خواهیم کرد، همچنین واردات یک خودروی کراس اوور هیبرید با مصرف سوخت کمتر از چهار لیتر در ۱۰۰ کیلومتر پیمایش را در ۶ ماهه دوم امسال در برنامه داریم.

هدفگذاری تولید بیش از ۷۰۰ هزار دستگاه خودرو

مدیرعامل سایپا از برنامه‌ریزی برای تولید بیش از ۷۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال جاری از سوی این گروه خودروسازی خبر داد.

تیموری افزود: در سال ۱۴۰۰ متوسط تولید روزانه گروه سایپا یک هزار و ۵۰ دستگاه بود که فقط ۹ درصد آن تجاری می‌شد، اما در ۶ ماهه دوم پارسال تولید روزانه به ۲هزار و ۸۰ دستگاه رسید که ۱۰۰ درصد آن تجاری می‌شد.

وی ادامه داد: امسال برنامه ریزی شده تا تولید روزانه بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه داشته باشیم و از ابتدای امسال تاکنون در همسنجی با پارسال ۴۱ درصد رشد تولید را شاهد بودیم.

تیموری اضافه کرد: اگر با همین میزان تولید روزانه پیش برویم در پایان سال تولید عادی شرکت به بیش از ۶۵۰ هزار دستگاه خواهد رسید و با اضافه شدن موتور‌های جدید به خطوط تولید که روی سه محصول جدید شرکت نصب خواهد شد، روزانه ۶۰۰ دستگاه نیز اضافه خواهد شد.

وی گفت: سایپا در سال گذشته به دلایل استاندارد اجباری، سه محصول خود را که نیمی از میزان تولید شرکت را تشکیل می‌داد از دست داد، اما امسال هفت محصول جدید به بازار عرضه خواهد کرد.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص لزوم همراهی قطعه‌سازان برای افزایش تولید اظهار داشت: اکنون ۵۵۰ قطعه ساز با شرکت سازه گستر، ۶۰۰ قطعه ساز با شرکت مگاموتور و حدود ۴۰ قطعه ساز در بحث تامین مواد اولیه ورق، شیمیایی و پلیمری با سایپا کار می‌کنند.

مدیرعامل سایپا ادامه داد: سال گذشته در طی دو مرحله اصلاح قیمت و قرارداد‌های قطعه‌سازان انجام شد که نخستین آن خرداد ماه بود که مربوط به قرارداد‌های سال ۱۴۰۰ می‌شد، همچنین در سه ماهه پایانی پارسال سیستمی از سوی سایپا طراحی شد که بر مبنای آن در نظر داریم قیمت‌ها را هر چهار ماه یک‌بار بر اساس نرخ مواد اولیه، نرخ ارز و ... اصلاح کنیم که از این طریق بیش از ۶۰ درصد قطعه‌سازان در سه ماه پایانی پارسال قرارداد‌های اصلاح شده دریافت کردند.

وی افزود: چهار موتور متعلق به این گروه خودروسازی با هدف ارتقای بهره وری و کاهش مصرف سوخت مورد اصلاح قرار گرفته است که به طور نمونه در خودروی اطلس موتور ۱۵۰۰ سی سی بهبود یافته نصب خواهد شد.

تولید نخستین موتور ۱۶ سوپاپ سایپا

مدیرعامل سایپا گفت: اکنون نخستین موتور ۱۶ سوپاپ گروه سایپا به تولید رسیده که پیش از این مدارک آن از سوی شرکت سیتروئن در اختیار قرار گرفته بود؛ این موتور همون موتور ec 5 است که در خودرو‌های سیتروئن C3 و پژو ۲۰۰۸ نصب می‌شد، اما اکنون با داخلی‌سازی ۹۲ درصدی در حال تولید است.

تیموری افزود: این موتور روی خودرو شاهین پلاس نصب می‌شود که از تیرماه آینده تولید خواهد شد و همچنین خودروی سیتروئن C3HR که قرار است با نام "سیلک" عرضه شود، نصب خواهد شد.

وی با بیان اینکه اطلس و سهند دو محصول دیگر این گروه خودروسازی است که طی ماه‌های آینده وارد بازار خواهد شد، گفت: خودروی کادیلا یا همان پی ۹۰ نیز جزو محصولات جدید خواهد بود که در ماه‌های آینده به تولید انبوه خواهد رسید و همچنین مطابق هماهنگی‌های انجام شده در خط تولید خودرو سازی " آوتوواز" روسیه نیز قرار خواهد گرفت و در آن بازار عرضه خواهد شد.

تیموری ادامه داد: حضور این خودرو در در بازار روسیه، تولید نوعی ون از سوی روس‌ها را احیا خواهد کرد که قرار است این ون در ایران نیز به تولید برسد.

مدیرعامل سایپا افزود: خط تولید کادیلا همان خط تولید ساندرو، ساندرو استپ وی و ال ۹۰ خواهد بود که راه اندازی و به روز رسانی شده و از آذر ماه آینده با میزان روزانه ۵۰۰ دستگاه تولید آن‌ها آغاز خواهد شد.

وی گفت: موتور به‌کار رفته در تولید این خودرو از موتور K4 ساندرو توان بیشتری داشته و با توجه به استاندارد یورو ۵ از آلایندگی کمتری برخوردار است.

انتهای پیام/

ارسال نظر