خودروی الکتریکی اسمارت ۳# معرفی شد

اسمارت از کراس کوپه الکتریکی خود با نام ۳# و تحت عنوان«First-ever sports utility coupe» یا« اولین کوپه کاربردی اسپرت» معرفی شد.

خودروی الکتریکی اسمارت ۳# معرفی شد

به گزارش مملکت آنلاین، سرانجام اسمارت از کراس کوپه الکتریکی خود با نام۳# و تحت عنوان«First-ever sports utility coupe» یا« اولین کوپه کاربردی اسپرت» که این برند در معرفی ۳# از ان یاد کرده است، در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی کرد.

ضمن اینکه این مدل نخستین نمایش خود در اروپا را نیز در ماه سپتامبر و در نمایشگاه خودروی مونیخ خواهد داشت.

کراس اوور تمام الکتریکی ۳# که توسط مرسدس بنز طراحی شده است، بر روی پلتفرمی از جیلی توسعه یافته و با ابعادی به طول ۴۴۰۰، عرض ۱۸۰۰ و ارتفاع ۱۶۰۰ میلی متر و نیز فاصله محوری ۲۷۸۵ میلی متر، رقابت با تسلا مدل Y را هدف قرار داده است.

از نظر استایل، اسمارت۳# تفسیری به مراتب اسپرت تر از فلسفه طراحی است که منحصرا توسط تیم طراحی جهانی مرسدس بنز ایجاد شده است.

اسمارت ۳#

در قسمت بیرونی، شاهد خطوط یکپارچه، صاف و منحنی های اسپرت با هدف افزایش عملکرد آیرودینامیکی هستیم که در کنار جزئیات طراحی متعدد، جلوه برجسته تری به ظاهر آن بخشیده است.

در قسمت جلو، چراغ های LED که همانند مدل۱#، توسط یک نوار نورانی باریک به یک دیگر متصل شده در ترکیب با ورودی هوای ذوزنقه شکل سپر، دماغه ای کوسه مانند را برای ۳# ایجاد کرده است.

اسمارت ۳#

در نمای جانبی، ستون«A» حالت خمیده تری در مقایسه با مدل ۱# دارد و خط سقف کمانی آن که ستون«A» و ستون«C» را بصورت پیوسته به هم متصل می کند، نمایی اسپرت و زیبا را به آن بخشیده است و دیگر فرم جعبه ای و تقریبا بی روح «Greenhouse» مدل ۱# را مشاهده نمی کنیم.

اسمارت ۳#

در نمای عقب نیز، اسپویلر، ستون«C» و گلگیر عقب با سپر ترکیب شده و انحنای مدرنی را در این قسمت ایجاد کرده است. در حالی که چراغ های یک تکه عقب به همراه عناصر و گرافیک پیکسلی خود، حس تمایز نمای عقب را بیشتر کرده است.

اسمارت ۳#

با ورود به کابین، انرژی و روح اسپرت فضای داخلی۳#، با اشکال دایره ای درچه های تهویه که تداعی کننده ورودی های توربین نیز هستند، احساس می شود. به علاوه اینکه عناصر حجیم، به نحوی ملایم و به دور از اغراق در معماری داشبورد ترکیب شده است.

از دیگر ویژگی های فضای کابین اسمارت ۳# می توان به نمایشگر اطلاعات و سرگرمی ۱۲/۸ اینچی، کلاستر دیجیتال، و سیستم صوتی سفارشی «Beats» به همراه ۱۳ بلندگو نیز اشاره کرد.

اسمارت ۳#

اسمارت هنوز جزئیات مربوط به قوای محرکه مدل۳# را منتشر نکرده است، اما اگر پیشرانه مشابه مدل۱# باشد، می توان انتظار داشت که در نسخه تک موتوره، کراس کوپه اسمارت قدرت ۲۶۸ اسب بخاری را تولید کند.

اسمارت ۳#

همچنین احتمالا همانند مدل ۱#، یک نسخه با عملکرد بالا برابوس از مدل ۳# نیز عرضه شود که قدرت ترکیبی ۴۲۲ اسب بخاری را تولید می کند و ظرف مدت ۳/۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد.

همانطور که اشاره شد، اسمارت۳# در ماه سپتامبر در اروپا به نمایش در خواهد آمد و در اوایل سال ۲۰۲۴ میلادی به بازار عرضه خواهد شد. با این حال اسمارت هنوز جزئیات قیمتی ان را منتشر نکرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر