شاسی بلند جدید هیوندای برای بازار چین معرفی شد

هیوندای موفاسا با ظاهری متفاوت برای بازار چین معرفی شد.

شاسی بلند جدید هیوندای برای بازار چین معرفی شد

به گزارش مملکت آنلاین، بازار خودرو چین به دلیل میزان بالای عرضه و تقاضای که دارد و نیز تنوع زیاد محصولات معرفی شده در هرسال، همواره به عنوان یک بازار هدف جذاب و البته رقابتی برای خودروسازان بین المللی شناخته می شود.

یکی از بازیگران مطرح در این بازار، هیوندای موتور پکن است که در سال ۲۰۰۲ به عنوان یک جوینت ونچر«Joint Venture» توسط گروه هیوندای کره و Baic چین ایجاد شد و در حال حاضر با تولید پنج سدان، یک مینی ون و چندین کراس اوور اختصاصی مانند توسان و سانتافه نقش مهمی را ایفا می کند.

حال اما هیوندای در جدیدترین محصول اختصاصی خود برای بازار چین، اقدام به انتشار تصاویری از یک کراس اوور کامپکت با نام موفاسا «Mufasa» پیش از حضور رسمی در نمایشگاه خودروی پکن که تا چند روز آینده آغاز به کار می کند، کرده است.

photo_2023-04-16_02-27-08 (2)

هیوندای موفاسا که قرار است جایگزین مدل قدیمی ix35 در چین شود، با طول ۴۴۷۵، عرض ۱۸۵۰،ارتفاع ۱۶۶۵ و فاصله محوری ۲۶۸۰ میلی متر، از ابعادی نزدیک به نسخه اروپایی توسان بهره مند است.

photo_2023-04-16_02-27-06 (2)

با این حال رویکرد طراحی ظاهری آن، اگرچه دنبال رو زبان طراحی هیوندای تحت عنوان «Sensuous Sportiness» می باشد، اما با نسخه اصلی توسان و نیز سبک طراحی سایر محصولات هیوندای تا حدی متفاوت و عجیب به نظر می رسد.

در نمای جلو، چراغ های عمودی ذوزنقه شکل و جلو پنجره بزرگ که با ورودی هوای سپر ادغام شده است، نمای جلو را بیش از پیش متمایز می کند. هرچند که این تمایز به معنای زیباتر بودن آن نیست و می توان آن را، بیشتر تلاشی برای برای نزدیک شدن به ترند طراحی محصولات جدید خودروسازان چینی که امروزه شاهدش هستیم قلمداد کرد.

در پروفیل جانبی، خطوط و سطوح گلگیرها تهاجمی تر از توسان دیده می شود و برای ایجاد تمایز بیشتر با سایر کراس اوور های این خودروساز، لچکی ها و ستون «D» به وسیله یک قطعه تزئینی مشکی شبیه به انچه که در ستون «C» النترا استفاده شده بود، به یک دیگر متصل شده و نمای جانبی موفاسا را به لحاظ بصری طویل تر نمایش می دهد.

photo_2023-04-16_02-27-06

در نمای عقب چراغ های LED استوانه ای شکل و عریض، پنل مشکی با حروف«Hyundai» را احاطه کرده است.

photo_2023-04-16_02-27-07

بر روی سپر نیز یک دیفیوزر تزئینی و و ورودی های هوای مشبک مصنوعی قرار دارد که ظاهر عقب موفاسا را اسپرت کرده است.

هیوندای هنوز تصاویری از فضای داخلی و نمای کابین موفاسا را نمایش نداده است. با این حال می توان حدس زد که با شروع به کار نمایشگاه خودرو شانگهای در تاریخ ۱۸ اوریل و معرفی عمومی و رسمی موفاسا، داشبورد دیجیتالی و سایر جزئیات آن نیز منتشر شود.

همچنین موفاسا به یک پیشرانه دو لیتری بنزینی مجهز خواهد بود که می تواند قدرتی معادل ۱۵۸ اسب بخار را تولید کند. ضمن اینکه نمی توان احتمال وجود گزینه هیبریدی را برای این کراس اوور پنج نفره رد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر