ایرانخودرو از عرضه خودروی هیبریدی خبرداد

مدیرعامل شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو (ایپکو) از عرضه خودروی نیمه هیبرید (Mild Hybrid) در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

ایرانخودرو از عرضه خودروی هیبریدی خبرداد

به گزارش مملکت آنلاین از ایران خودرو؛ مهدی رجبعلی با اشاره به طرح تولید موتور‌های دو‌رگه یا هیبرید گفت: در این زمینه، دو ایده شامل خودروی خفیف دورگه (Mild Hybrid) و تمام هیبرید را در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: در هفته‌های اخیر ستاد سیاست‌گذاری طرح‌های ایران خودرو طرح خودروی نیمه هیبرید (Mild Hybrid)، را مصوب کرد که در مجموعه ایران خودرو این کار را آغاز کردیم.

رجبعلی افزود: همچنین طرح خودروی تمام هیبرید نیز در آستانه تصویب قرار دارد و بنابراین با اجرای هر دو طرح پیش‌بینی می‌شود در اواخر سال آینده خودروی مایلد هیبرید و در دو سال آینده خودروی تمام هیبرید را عرضه کنیم.

مدیرعامل شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو (ایپکو) با اشاره به رشد این مجموعه، گفت: در زمینه توسعه به رشد ۲۵ درصدی و در زمینه درآمدی نیز به رشد ۳۵ درصدی نسبت به سال گذشته دست یافته‌ایم.

وی اضافه کرد: در سال جاری شمارگان تولید موتور XUP افزایش یافت به این ترتیب، موتور XU ۷ بازنشسته شد و موتور EF ۷ P نیز به مرحله تولید انبوه رسید.

مدیرعامل شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو (ایپکو) با اشاره به توسعه حدود ۲۰ محصول این شرکت گفت: بسیاری از این محصولات به تولید انبوه رسیده و برخی از محصولات نیز به دلایل متعدد در تیراژ محدود تولید شده است، نتیجه تولید این موتور‌ها و جایگزینی با موتور‌های پرمصرف گذشته، امکان صرفه‌جویی ۴۰ میلیارد لیتر بنزین برابر با مصرف بنزین ۴۰۰ روز کشور را در ۲۵ سال فراهم کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر