کشف 2 جسد دیگر در ارتفاعات تهران؛ عملیات جستجو فعلا متوقف شد

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه 2 تن دیگر از مفقود شدگان نیز در ارتفاعات شمال تهران پیدا شدند و در مجموع تا به این لحظه متاسفانه هشت تن جان خود را از دست داده اند که اجسادشان نیز کشف شده است، گفت که عملیات جستجو به دلیل شرایط نامساعد جوی فعلا متوقف شده است. مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران نیز تعداد مفقودان کلکچال، دارآباد و آهار در پی سقوط بهمن را اعلام کرد.

کشف 2 جسد دیگر در ارتفاعات تهران؛ عملیات جستجو فعلا متوقف شد

به گزارش مملکت آنلاین، مهدی ولی پور با بیان اینکه 14 نفر نیز نجات داده شده و سالم به پایین بازگردانده شدند ، گفت: تعدادی از این نجات یافتگان جزو 18مورد مفقودی بودند که پیش از این به جمعیت هلال احمر گزارش شده بود.

ولی پور درباره تعداد مفقود شدگان نیز گفت: هم اکنون هفت مفقودی دیگر نیز بنا بر اعلام گزارش از سوی خانواده هایشان در این مناطق وجود دارد اما متاسفانه به دلیل شرایط بسیار بد جوی ادامه عملیات جستجو در این مناطق مقدور نیست و این عملیات با دستور فرمانده میدان تا فردا متوقف شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود: به محض مساعد شدن شرایط جوی و فراهم شدن امکان جستجو، عملیات جستجو برای یافتن هفت مفقودی دیگر نیز آغاز خواهد شد.

ولی پور درباره اینکه آیا اجساد جانباختگان به پایین انتقال داده شده گفت: این اجساد به پایین انتقال داده شده و به پزشکی قانونی تحویل داده می شوند و هویت و علت قطعی مرگ این افراد از سوی پزشکی قانونی اعلام خواهد شد.

فوت 7 نفر قطعی شد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران در گفت‌و‌گو با تسنیم، با اشاره به آخرین آمار جانباختگان، مصدومان و مدفونان در حادثه ارتفاعات شمال تهران اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار اخذ شده 7 نفر در کلکچال جان باخته‌اند که جنازه 6 نفر از آنها به پایین منتقل و در اختیار نیروی انتظامی قرار داده شده است.

شاهین فتحی افزود: عملیات امداد، نجات و جستجو تا قبل از غروب آفتاب امروز ادامه خواهد داشت و فردا صبح ادامه عملیات انجام خواهد شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران در رابطه با آمار مفقودان در حادثه ارتفاعات شمال تهران تصریح کرد: بر اساس گزارشی که اخذ شده است 13 نفر در کلکچال به عنوان مفقودی اعلام شده بودند که از این 13 نفر 3 نفر به خانه بازگشته‌اند و از 10 نفر باقیمانده 7 نفر فوت شده و 3 نفر همچنان مفقود هستند.

وی اضافه کرد: در منطقه دارآباد نیز 5 نفر مفقود بوده که هیچ کدام هنوز پیدا نشده‌اند . همچنین 3 نفر نیز در منطقه نامشخص مفقود بودند که بر اساس آخرین گزارش اخذ شده دو نفر از آنها به منازل خود بازگشته‌اند و یک نفر همچنان مفقود و در محدوده نامشخص قرار دارند.

فتحی گفت: یک نفر نیز در منطقه آهار مفقود است و انشاءالله عملیات جستجو و امداد و نجات فردا صبح با 16 تیم و با استفاده از بالگرد ادامه خواهد داشت.

منبع: ایسنا

ارسال نظر