مهار آتش‌سوزی گسترده در انبار یک شرکت صنایع شیمیایی واقع در شهرک صنعتی خیام بعد از چهار ساعت

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور گفت: آتش‌سوزی گسترده در انبار یک شرکت صنایع شیمیایی واقع در شهرک صنعتی خیام شهرستان «زبرخان» با تلاش چهارساعته آتش‌نشانان مهار شد.

به گزارش مملکت آنلاین، ابوالفضل اسدی افزود: این آتش‌سوزی در یکی از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی خیام حوالی ساعت سه بامداد به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی اعلام شد و با تلاش آتش نشانان در ساعت هفت صبح امروز (۱۱ خردادماه) مهار شد.

وی با بیان اینکه این حریق دارای حساسیت خاصی بوده است، بیان کرد: در این آتش سوزی بخاطر نوع مواد شیمیایی انبار شده و خطر احتمال واکنش شیمیایی رخ داده با آب، امکان استفاده از آب برای خاموش کردن آتش وجود نداشت و از طرفی امکان سرایت آتش به واحدهای مجاور نیز وجود داشت.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور ادامه داد: یک تیم از ایستگاه شهید رضایی متشکل از ۲ نفر آتش نشان و یک دستگاه خودرو سنگین به محل حادثه اعزام شدند، اما با توجه به نوع خاص حریق و در پی درخواست مدیر شهرک صنعتی خیام تیم کمکی ایستگاه شهید صدیقی نیز به محل عزیمت کرد.

وی گفت: در همین خصوص پس از هماهنگی با شهردار و فرماندار نیشابور خودرو «فوماتیک» ایستگاه شهید صدیقی به همراه یک نیروی عملیاتی به شهرک صنعتی خیام اعزام شد.

اسدی با بیان اینکه علت آتش سوزی و میزان خسارات وارده در دست بررسی است، گفت: پس از رسیدن آتش نشانان نیشابور و با عنایت به نوع موادی که دچار آتش سوزی شده بود، با انجام جداسازی مواد مزبور، آتش نشانان از گسترش آتش به سایر بخش های این شرکت جلوگیری کرده و پس از چهار ساعت تلاش بی وقفه این آتش سوزی مهار شد.

سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور، ۱۱۵ نیروی عملیاتی، هفت ایستگاه آتش‌نشانی در شهر نیشابور و ۲ پست عملیاتی در شهرک صنعتی عطار و مجتمع فولاد خراسان دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر