جان باختن دو نفر بدلیل گازگرفتگی در کاشان

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم‌ پزشکی کاشان گفت:از مهر ماه امسال تاکنون۵۳نفر در کاشان به دلیل انتشار گاز مونوکسید کربن دچار مسمومیت شدند که از این تعداد۲ نفر فوت کردند.

به گزارش مملکت آنلاین، مهرداد فرزندی پور افزود:اگر بخاری استاندارد باشد و گاز قطع شود بعد از وصل مجدد امکان انتشار گاز نیست اما شهروندان در استفاده از وسایل گازسوز باید، رنگ شعله را بررسی کنند که آبی بسوزد.

وی اظهار کرد:هرگونه نقص در سوخت‌رسانی وسیله گازسوز موجب بروز مسمومیت می‌شود.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم‌ پزشکی کاشان بیان کرد:سرد بودن لوله بخاری نشانه انتشار گاز خطرناک در محیط است که باید بلافاصله نسبت به ایجاد تهویه و خاموش کردن وسیله اقدام شود.

فرزندی پور گفت: کلاهک دودکش وسیله گرمایشی باید استاندارد باشد و هر چند وقت یکبار بررسی شود.

وی افزود: علایم مسمومیت ناشی از گاز مونوکسید کربن شامل سردرد، حالت تهوع، سرگیجه، خستگی و خواب‌آلودگی است و اگر فردی دچار این علایمی شد باید به اورژانس اطلاع داده شود چراکه اگر این علایم ادامه دار باشد،موجب کاهش هوشیاری و در نهایت مرگ فرد می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر