حوادث چهارشنبه در آذربایجان‌شرقی، ۲۷ نفر را مصدوم کرد

سخنگوی اورژانس استان آذربایجان‌شرقی گفت: از ابتدای اسفند ماه امسال تاکنون به دلیل انفجار مواد محترقه یک نفر کشته و ۲۷ نفر مصدوم شده اند.

حوادث چهارشنبه در آذربایجان‌شرقی، ۲۷ نفر را مصدوم کرد

به گزارش مملکت آنلاین، شادی نیا گفت: متاسفانه خطرات بی شمار استفاده از مواد محترقه توسط شهروندان جدی گرفته نمی‌شود و همه ساله شاهد صدمات جبران ناپذیر جسمی و روحی به افراد جامعه هستیم.

وی ادامه داد: سال گذشته در چهارشنبه آخر سال ۴۳۷ نفر به دلیل انفجار مواد محترقه مصدوم شدند که از این تعداد ۳۳۵ نفر مرد و ۱۰۲ نفر زن بودند.

آقای شادی نیا با بیان اینکه در سال گذشته سه نفر از مصدومان چهارشنبه سال دچار نقص عضو شدند اظهار کرد: از مجموع مصدومان سال گذشته ۲۰۷ نفر دچار آسیب چشمی و ۲۲۷ نفر دچار سوختگی شدند.

سخنگوی اورژانس استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه تجمع افراد باعث افزایش رفتار‌های هیجانی و بالارفتن تعداد مصدومین می‌شود اظهار کرد: ۲۳۸ نفر از مصدومان سال گذشته مربوط به تماشاچیان و عابران، ۱۹۸ نفر استفاده کننده و یک نفر از پرسنل امدادگر بودند.

وی گفت: خانواده‌ها در این روز‌ها بیشتر مراقب فرزندان خود در قبال استفاده از وسایل آتش‌زا باشند.

شادی نیا افزود: هرگونه بی‌توجهی به نکات ایمنی و سهل‌انگاری در برپایی مراسم چهارشنبه سوری می‌تواند زیان‌های جانی و مالی سنگین و غیرقابل جبرانی را در پی داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر