افزایش قربانیان فوران آتشفشان مراپی در اندونزی به ۲۲ نفر

هندرا گوناوان رئیس آژانس امداد و نجات سوماترای غربی در اندونزی در بیانیه‌ای اعلام کرد که با پیدا شدن اجساد تعداد دیگری از کوهنوردان در نزدیکی دهانه آتشفشان مراپی، تعداد قربانیان فوران این آتشفشان در اندونزی به ۲۲ نفر افزایش یافت.

افزایش قربانیان فوران آتشفشان مراپی در اندونزی به ۲۲ نفر

به گزارش مملکت آنلاین به نقل از خبرگزاری آناتولی، بر اساس این بیانیه هنوز نشانی از یکی از کوهنوردانی که در پی این حادثه مفقود شده بودند به دست نیامده و قرار است عملیات جست وجو برای یافتن وی در روز چهارشنبه نیز ادامه داشته باشد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی فوران این کوه آتشفشانی ساعت ۲:۵۴ دقیقه بعدازظهر (به وقت محلی) یکشنبه آغاز شد که گدازه‌های آتشفشانی را تا ارتفاع ۳ هزار متری به آسمان پرتاب کرد.

عملیات امداد در پی فوران آتشفشان مراپی در اندونزی از روز یکشنبه در جریان است و در حالی که امدادگران تلاش می‌کنند بازماندگان آسیب‌دیده را به پائین کوه منتقل کنند، گزارش‌ها تا روز دوشنبه از جان باختن ۱۱ کوهنورد و مفقود شدن ۱۲ نفر دیگر حکایت داشت.

کوه مراپی ۲ هزار و ۹۳۰ متر ارتفاع دارد و در جزیره سوماترای اندونزی واقع شده است، جایی که مقامات از مدت‌ها پیش ساکنان و گردشگران را از پیاده روی در شعاع سه کیلومتری دهانه آتشفشانی این کوه منع کرده بودند.

انتهای پیام/

ارسال نظر