این بار غرق شدن، جان پسربچه ۱۰ ساله را گرفت

مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری کاشان از مرگ یک پسربچه ۱۰ ساله در استخر ذخیره آب درحوالی شهر مشکات خبر داد.

این بار غرق شدن، جان پسربچه ۱۰ ساله را گرفت

به گزارش مملکت آنلاین، روح الله فدایی اظهار کرد: شهروندان در تماس با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی شهرداری کاشان در ساعت ۱۸:۳۶ پنج شنبه، غرق شدن یک کودک ۱۰ساله در استخر ذخیره آب را گزارش دادند که تیم امداد و نجات ایستگاه شماره ۶ آتش نشانی شامل نجاتگران و غواصان به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: غواصان آتش نشانی این کودک را در حالی که جانی در بدن نداشت از عمق  پنج متری استخر بیرون کشیده و برای بررسی‌های بیشتر با همکاری تیم آتش نشانی مشکات به تیم های عملیاتی اورژانس در محل تحویل دادند.

وی ضمن  اشاره به هشدارهای مکرر مبنی غرق شدگی در فصل گرم سال تاکید کرد: لغزندگی کف استخر، سرد بودن آب علاوه بر حجم و عمق زیاد استخرهای ذخیره آب برای شناگر ماهر نیز مناسب نیست چه رسد به کودکان!

وی افزود: استخرهای ذخیره آب از نوع عایق محافظ کف (ژئوممبران) است و به صورتی ساخته می‌شوند که بر خلاف استخرهای سیمانی، پله‌ای برای خارج شدن نداشته و فوق العاده لغزنده هستند و متاسفانه شناگران و حتی همراهان آنها نیز نمی‌توانند فرد غرق شده را به بیرون استخر کشانده و نجات دهند.

فدایی تاکید کرد: خانواده‌ها توجه داشته باشند که در روزهای تعطیل به خصوص در مناطق روستایی که استخر شنا وجود ندارد، مراقب فرزندان خود باشند که در استخرهای ذخیره آب کشاورزی وارد نشوند و از حادثه‌های ناگوار پیشگیری کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر