مهار آتش سوزی قبرستان تاریخی شیراز

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز گفت: آتش در قبرستان تاریخی دارالسلام شیراز به دلیل پوشش گیاهی متراکم و علف های هرز خشک شده شعله ور و حدود ۱۰ هزار متر مربع از مساحت این محل را در بر گرفت، که با تلاش آتش نشانان مهار شد.

مهار آتش سوزی قبرستان تاریخی شیراز

به گزارش مملکت آنلاین، هادی عیدی پور شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: امروز ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ طی تماس با سامانه ۱۲۵ مرکز ستاد فرماندهی این سازمان آتش سوزی در آرامستان تاریخی دارالسلام به دلیل وجود پوشش گیاهی خارو خاشاک و علف های هرز اعلام شد.

وی تصریح کرد: آتش سوزی در ساعت ۸:۳۰ شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه رخ داد و آتش نشانان از ایستگاه های ۱۹، ۱۱،۳ و ۱۸به محل حادثه اعزام شدند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: این آتش سوزی به وسعت ۱۰ هزار متر در آرامستان قدیمی و تاریخی دارالسلام به وقوع پیوست که از چهار ایستگاه آتش نشانی تعداد چهار دستگاه خودروی ویژه به محل اعزام شدند.

عیدی پور با بیان اینکه بارندگی قابل توجه در فصل های بارش سبب رویش و پوشش گیاهی متنوع در محل دارالسلام شده است که اکنون به دلیل شرایط فصلی و سهل انگاری زمینه را برای ایجاد آتش سوزی فراهم کرده است، افزود: در این عملیات ۱۵ نفر نیروی آتش نشان با تلاش چند ساعته موفق به مهار آتش شدند.

وی اعلام کرد: علت این آتش سوزی از سوی کارشناسان در دست بررسی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر