۶ تن تا به امروز بخاطر استفاده از مواد محترقه جان باخته اند

رئیس سازمان اورژانس کشور از مرگ شش تن به دلیل استفاده از مواد محترقه تا به امروز خبر داد.

۶ تن تا به امروز بخاطر استفاده از مواد محترقه جان باخته اند

به گزارش مملکت آنلاین، جعفر میعادفر با اشاره به آمار فوتی‌ها و آسیب‌دیدگان حوادث مرتبط با چهارشنبه‌سوری در کشور گفت:‌ از اول بهمن تا پایان چهارشنبه سوری سال گذشته ۱۹ نفر فوتی داشتیم که ۹ نفر از آنان در روز چهارشنبه سوری جان خود را از دست دادند. امسال و در حالی که هنوز به چهارشنبه‌سوری نرسیده‌ایم، متاسفانه شش تن به دلیل انفجار موادمحترقه جان خود را از دست داده‌اند. 

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد:‌ متاسفانه شاهد آن هستیم که یک مراسم سنتی که از سالیان گذشته برای مردم وجود داشته تا با هم معاشرت کنند الان به میدان جنگ تبدیل شده و این برای جهانیان عجیب است.

میعادفر از ۱۷۲ مورد نقص عضو، ۸۹۰ مورد آسیب چشمی، سه مورد تخلیه چشم، ۸۵۰ مورد سوختگی درجه دو و سه در چهارشنبه سوری سال گذشته خبر داد و گفت: ۸۰ درصد از آسیب دیدگان آقایان بودند و تعدادی هم خانم‌ها بودند و جالب اینکه بیشترین آسیب دیدگی‌ها در سن شش تا ۱۸ سال قرار داشتند که این یعنی خانواده‌ها مراقب فرزندان نیستند و آن‌ها را رها کردند. از ۲۸۰۰ نفری که در چهارشنبه سوری سال گذشته آسیب دیدند ۱۳۰۵ نفر در سن ۶ تا ۱۸ سال بودند.

رئیس سازمان اورژانس کشور به آسیب‌های غیرمستقیم این موضوع نیز اشاره کرد و گفت: سالمندی که در منزل در حال استراحت است به دلیل شنیدن صدای انفجار مهیب دچار عارضه مغزی و قلبی می‌شود و برخی مادران باردار هم در این ایام پایانی سال دچار زایمان زودرس می‌شوند و اینها آسیب‌هایی است که ممکن است به ما گزارش نشود، اما وجود دارد.

میعادفر که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، گفت: درصورتیکه فردی دچار آتش سوزی شد و لباس به بدنش چسبید افراد حاضر در صحنه به هیچ وجه نباید لباس را بکِشند، تاول‌ها را هم تخلیه نکنند و به جای استفاده از مواد قدیمی مانند سیب زمینی و خمیردندان فرد را به مراکز درمانی منتقل کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر