کشته شدن ۱۶ تن و تخلیه هزاران نفر بدلیل آتش سوزی بزرگ در جاکارتا

مقامات اندونزی روز جمعه اعلام کردند که بر اثر آتش سوزی بزرگ در یک مخزن سوخت در جاکارتا پایتخت این کشور, دست کم ۱۶ نفر کشته و مقامات مجبور به تخلیه هزاران نفر از مناطق اطراف این آتش سوزی شده‌اند.

کشته شدن ۱۶ تن و تخلیه هزاران نفر بدلیل آتش سوزی بزرگ در جاکارتا

به گزارش مملکت آنلاین, ساتریادی گوناوان، رئیس بخش امداد و آتش نشانی جاکارتا گفت که حداقل ۱۶ نفر از جمله دو کودک جان خود را از دست داده‌اند و ۵۰ نفر نیز در بیمارستان بستری شده‌اند که برخی از آن‌ها دچار سوختگی شدید شده‌اند.

مخازن ذخیره‌سازی سوخت که توسط شرکت دولتی نفت و گاز "پرتامینا" اداره می‌شود، در نزدیکی منطقه‌ای پرجمعیت به نام تناه مراه در شمال جاکارتا قرار دارد.

این مخازن ۲۵ درصد از سوخت مورد نیاز اندونزی را تامین می‌کنند.

به گفته مقامات، حداقل ۲۶۰ آتش نشان و ۵۲ خودروی آتش نشانی در تلاشند تا حریق را مهار کنند.

تصاویر منتشر شده از این آتش سوزی نشان می‌دهد که صدها نفر از افراد محلی وحشت زده در حال دور شدن از محل آتش سوزی هستند در حالی که دود غلیظ و شعله‌های گسترده آتش در آسمان گسترده شده است و آتش نشانان مشغول خاموش کردن آتش هستند.
اکو کریستیاوان، مدیر منطقه‌ای شرکت پرتامینا، گفت که تحقیقات اولیه نشان داده‌ که آتش‌سوزی به دلیل شکست خط لوله در جریان باران شدید و احتمالاً برخورد صاعقه رخ داده است.

ساتریادی گوناوان، رئیس بخش امداد و آتش نشانی جاکارتا افزود، مقامات همچنان درحال تخلیه مردم محلی از نزدیکی محل این آتش سوزی هستند.

ساتریادی گوناوان، رئیس بخش امداد و آتش نشانی جاکارتا نیز گفت : آتش سوزی باعث وقوع چندین انفجار شد و به سرعت به خانه‌های مسکونی سرایت کرد.

انتهای پیام/

منبع: سی جی تی ان

ارسال نظر