مسمومیت گاز، جان دو جوان اراکی را گرفت

رییس اورژانس‌ پیش‌بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: ۲ جوان ۲۸ ساله اراکی بر اثر مسمومیت با گاز منواکسیدکربن جان خود را از دست دادند.

به گزارش مملکت آنلاین، به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اورژانس‌ پیش‌بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی، «بهروز ایران نژاد»، افزود: این حادثه شب گذشته ساعت ۱۹ و ۱۰ دقیقه در کوی علی‌ابن‌ابیطالب (ع) این شهر بر اثر مسمومیت با گاز منواکسیدکربن رخ داد.

وی بیان کرد: در پی اطلاع از این حادثه ۲ دستگاه آمبولانس اورژانس ۱۱۵ به محل اعزام شدند که متاسفانه قبل از رسیدن عوامل امدادی، هر ۲ نفر جان خود را از دست دادند.

رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و حوادث استان مرکزی ادامه داد: یکی از عوامل ایجاد مسمومیت با منواکسیدکربن، احتراق ناقص وسایل گرمایشی همچون بخاری و یا نقص در مسیر خروجی گاز است.

ایران نژاد اظهار داشت: نبود تهویه کافی در فضای محل نصب وسایل گرمایشی، وجود موانع در مسیر لوله خروج دود و گاز ناشی از احتراق و یا استفاده از دودکش‌ها و یا لوله‌های آکاردئونی با طول غیراستاندارد عوامل اصلی احتراق ناقص در وسایل گرمایشی و ایجاد مسمومیت با گاز منوکسیدکربن است.

وی عنوان کرد: پخش گاز منواکسیدکربن به میزان کم در محیط، باعث ایجاد خواب‌آلودگی، خستگی، سردرد، سرگیجه، تاری دید، ضعف و بی حالی، تهوع و گاهی استفراغ و در غلظت‌های زیاد این گاز در محیط تنفسی، خفگی و مرگ را به دنبال دارد.

ایران نژاد گفت: متاسفانه در طول هفته جاری چهارم فوت ناشی از مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در استان مرکزی گزارش شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر