هواپیمای نپالی سقوط کرد / ۴۰ نفر جان باختند

یک مقام رسمی هواپیمایی نپال اعلام کرد در بدترین سانحه هواپیمایی که در ۳۰ سال گذشته در این کشور رخ داد، امروز یکشنبه دستکم ۴۰ نفر از ۷۲ سرنشین هواپیمای پرواز داخلی شرکت هواپیمایی «یتی»، جان باختند.

هواپیمای نپالی سقوط کرد / ۴۰ نفر جان باختند

به گزارش مملکت آنلاین، «جاگانات نیرولا» سخنگوی سازمان هواپیمایی نپال در حالی که از کشته شدن دستکم ۴۰ نفر از ۷۲ سرنشین هواپیمای پرواز داخلی نپال در پخارا واقع در غرب این کشور خبر داد، تاکید کرد عملیات امداد و نجات در جریان و شرایط جوی نیز مساعد است.

تلویزیون محلی دودی سیاه از محل سقوط هواپیما و ازدحام جمعیت در محل حادثه را همزمان با فعالیت گروه های امداد و نجات نشان داد.

این حادثه مرگبارترین سانحه هوایی از ماه مارس سال ۲۰۱۸ در این کشور است که در آن پروازی از داکا در کاتماندو سقوط کرد و ۵۱ نفر از ۷۱ مسافر در آن کشته شدند.

«سودارشان بارتا اولا» سخنگوی خطوط هواپیمایی یتی در مصاحبه با خبرنگاران گفت ۷۲ نفر مسافر از جمله ۲ کودک و ۴ تن از خدمه پرواز و ۱۰ مسافر خارجی شامل ۵ هندی، ۴ روسی، یک ایرلندی، ۲ شهروند کره جنوبی، یک استرالیایی، یک فرانسوی و یک آرژانتینی در هواپیمای ۲ موتوره «ای تی آر ۷۲ » بودند.

هواپیماهای «ای تی آر ۷۲» که بیشتر به صورت ۲ موتوره ساخته می شوند ساخت مشترک شرکت های ایرباس فرانسه و لئوناردوی ایتالیاست. خطوط هواپیمایی یتی ۶ فروند از این مدل هواپیما در اختیار دارد.

براساس داده های تارنمای «فلایت رادار ۲۴» که مسیرهای پرواز را ردیابی می کند از ساخت این هواپیما ۱۵ سال گذشته است.

در بیانیه ای که دولت نپال منتشر کرد آمده است «پوشپا کمال داهال» نخست وزیر نپال در پی وقوع این حادثه جلسه اضطراری کابینه را ترتیب داده است.

صدها نفر از گروه های امداد و نجات در اطراف محل وقوع حادثه در حال جستجو هستند.

انتهای پیام/

منبع: رویترز

ارسال نظر