معاون دبیرکل حزب الله اعلام کرد: آمریکا لبنان را از دریافت سوخت ایران منع کرد

معاون سید حسن نصرالله اعلام کرد که آمریکا لبنان را از دریافت کمک‌های سوخت ایران منع کرده است.

معاون دبیرکل حزب الله اعلام کرد: آمریکا لبنان را از دریافت سوخت ایران منع کرد

به گزارش مملکت آنلاین، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در صفحه توییتر خود نوشت: لبنان از دریافت کمک‌های سوخت ایران به میزان ۶۰۰ هزار تن منع شد.

وی نوشت که ارزش این سوخت تقریبا ۳۵۰ میلیون دلار است و در نهایت لبنان برای چندین ماه از روزانه از پنج الی شش ساعت برق محروم شد.

شیخ نعیم قاسم همچنین عبارت # لعنت بر آمریکا را هشتگ کرد.

بر اساس این گزارش پیش از این روزنامه الاخبار اعلام کرده بود که آمریکا به دولت لبنان اعلام کرده است که نباید از ایران سوخت دریافت کنید.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزرات خارجه ایران تقریبا دوماه پیش در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی در خصوص  اخبار منتشر شده در مورد سفر تیمی از وزارت انرژی لبنان  به ایران و دیدار سفیر  ایران در بیروت با وزیر انرژی لبنان گفت: روابط ایران با دولت و ملت لبنان روابط دوستانه‌ای  است و ایران همواره تلاش کرده در جهت کمک به رفع مشکلات لبنان اعم از مشکلات سیاسی و به ویژه در دو سال اخیر کمک به رفع مشکلات اقتصادی لبنان و خاصه در حوزه انرژی نقش سازنده‌ای را ایفا کند.  ایران در  چارچوب مناسبات سازنده و دوستانه با  لبنان و در راستای  توسعه همکاری‌های دوجانبه با این کشور  در سطوح مختلف  با این کشور ارتباط دارد و گفت‌وگوهایی هم با وزارتخانه‌های مربوط به حوزه انرژی لبنان انجام داده است.

 کنعانی با بیان این که حمایت از دولت‌های دوست و کمک به رفع مشکلات اقتصادی آنها از سیاست های اصولی ما است و این موضوع در مورد لبنان نیز صدق می‌کند، گفت: گفت‌وگوهایی بین دو کشور در سطوح مختلف انجام شده است از جمله در دیدار سفیر ایران با  مقامات لبنان از جمله وزیر انرژی این کشور. ما بر مبنای خواست دولت لبنان اعلام آمادگی کردیم که در چارچوب ظرفیت‌های فنی و اقتصادی دو کشور راهکارهای کمک اقتصادی به لبنان را  بررسی کنیم،  در این چارچوب گفت‌وگوها ادامه دارد  و ایران متناسب با ظرفیت‌های خود و متناسب با ظرفیت لبنان حتما آمادگی دارد به رفع مشکلات لبنان در چاچوب منافع و مصالح دوجانبه کمک کند. این سیاست کلی و اصولی ایران است و ان‌شاءالله  با مذاکرات بین دو کشور زمینه برای کمک اقتصادی به لبنان بیشتر از گذشته فراهم شود.

کنعانی در پاسخ به سوال خبرنگار پرسش کننده مبنی بر اینکه آیا این کمک رایگان خواهد بود؟ گفت: بحث رایگان مطرح نیست. گفت‌وگوهای ما در حوزه مناسبات اقتصادی و تامین انرژی در قالب یک بسته در حال انجام  است و موضوع رایگان موضوعیت ندارد، بلکه کمک به رفع مشکلات انرژی هم در حوزه سوخت و هم در حوزه برق مطرح است و امیدواریم مذاکرات پیش رو بین دو کشور به رفع بخشی از نیازهای ملت لبنان کمک کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر