وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا به اوکراین پهپاد پیشرفته نمی‌دهد

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع گزارش داد که دولت بایدن از تحویل پهپادهای گری ایگل MQ-۱C خود به کی‌یف خودداری کرده است.

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا به اوکراین پهپاد پیشرفته نمی‌دهد

به گزارش مملکت آنلاین، به نوشته این روزنامه، دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، علی‌رغم درخواست‌های کی‌یف و اعضای هر دو حزب در کنگره، هواپیماهای بدون سرنشین پیشرفته را به اوکراین نمی‌دهد.

این روزنامه آمریکایی خاطرنشان کرد که پنتاگون از ارائه پهپادهای مورد بحث به کی‌یف خودداری کرده «چون از اینکه ارائه پهپادهای گری ایگل MQ-۱C بتواند درگیری را تشدید کند و به مسکو نشان دهد که ایالات متحده سلاح‌هایی را فراهم می‌کند که می‌تواند مواضع داخل روسیه را هدف قرار دهد، نگران است.»

علاوه بر این، این روزنامه اعلام کرد که دولت ایالات متحده ابراز نگرانی کرده است که در جریان عملیات‌های جنگی، ممکن است فناوری این پهپاد، یعنی دوربین‌های استفاده شده در این مدل به سرقت رود. همانطور که وال استریت ژورنال اشاره می‌کند، این ممکن است دلیل اصلی اجتناب ایالات متحده از عرضه این پهپادها به اوکراین باشد.

در ماه سپتامبر، وال استریت ژورنال گزارش داد که گروهی از نمایندگان کنگره ایالات متحده از لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده خواسته‌اند تا پهپادهای مدرن از جمله گری ایگل MQ-۱C را در اختیار اوکراین قرار دهند. این روزنامه خاطرنشان کرد که واشنگتن در مورد ارسال پهپادهای پیشرفته به کی‌یف به دلیل ترس از تشدید تنش‌ها با روسیه تردید دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر