زلنسکی خواستار مجازات ایران بخاطر ارسال تسلیحات به روسیه شد

رئیس‌جمهور اوکراین که این روزها شکست‌های میدانی را با لفاظی علیه ایران جبران می‌کند، در ادعایی جدید بعد از دیدار با رئیس کمیسیون اروپا، خواستار مجازات ایران به دلیل فروش ادعایی تسلیحات به روسیه شد.

زلنسکی خواستار مجازات ایران بخاطر ارسال تسلیحات به روسیه شد

به گزارش مملکت آنلاین، ولودومیر زلنسکی در سخنرانی یکشنبه (ششم نوامبر) گفت که درباره افزایش فشار بر ایران با «اورسولا فون در لین» گفت‌وگو کرده است.

زلنسکی مدعی شد: همدستی آن (ایران) در اقدام تروریستی روسیه باید مجازات شود. ما این موضوع را نه تنها در سطح شرکای سنتی خود خواهیم رساند، کل جهان خواهد دانست که رژیم ایران به روسیه در طولانی کردن جنگ کمک می‌کند و در نتیجه، تاثیر تهدیدهایی را که دقیقاً جنگ روسیه علیه جهان ایجاد کرده، طولانی‌تر می‌کند.

وی که با جاه‌طلبی‌ها و موضع غربگرایش، اوکراین را به جنگ کشانده و تاکنون حدود ۲۰ درصد خاک این کشور را از دست داده، در ادامه سخنانش ضمن این ادعا که «اگر به خاطر تامین تسلیحات ایران به متجاوز نبود، به صلح نزدیک‌تر بودیم»، افزود: هر کسی که به روسیه در تهاجمش علیه اوکراین کمک کرده، مسئولیت پیامدهای آن را برعهده دارد.

زلنسکی در ادامه ادعاهایش افزود: «امروز اشغالگران بار دیگر از پهپادهای تهاجمی ایران استفاده کردند. برخی ساقط شده‌اند. اما متاسفانه، اصابت‌هایی نیز وجود دارد». زلنسکی همچنین مدعی شد: «روسیه برای ادامه استراتژی حملات گسترده خود به زیرساخت‌های ما به موشک‌های ایران نیاز دارد».

انتهای پیام/

منبع: جروزالم پست

ارسال نظر