۲۰ سال زندان برای زن آمریکایی عضو داعش

یک زن آمریکایی اهل ایالت کانزاس که سرکرده یک گردان از زنان گروه تکفیری – تروریستی داعش در سوریه بوده است با حکم دادگاه به ۲۰ سال زندان محکوم شد.

۲۰ سال زندان برای زن آمریکایی عضو داعش

به گزارش مملکت آنلاین، تارنمای نشریه انگلیسی گاردین با انتشار این خبر نوشت: «آلیسون فلوک-اکرن» (Allison Fluke-Ekren)، ۴۲ ساله، اعتراف کرده زمانی که در سوریه بوده است، فرماندهی گردان «خطیبه نصیبه» را برعهده داشت، گردانی که در آن حدود صد زن و دختر که برخی از دختران فقط ده سال سن داشتند، به فعالیت های تروریستی مشغول بودند و زن آمریکایی به آنها نحوه استفاده از سلاح های خودکار و منفجر کردن نارنجک ها و کمربندهای انتحاری را آموزش می داده است.

براساس این گزارش، این زن تروریست آمریکایی در توجیه کار خود گفته است آموزش های نظامی او جنبه ایمنی داشته تا از وقوع هرگونه حادثه ای در مناطق جنگی که استفاده از چنین سلاح هایی انتحاری رایج بود، اجتناب ورزند.

به نوشته این روزنامه، آلیسون قبل از رفتن به سوریه و پیوستن به داعش، در مزرعه ای به وسعت ۳۳ هکتار در «اوربروک» (Overbrook) واقع در ایالت کانزاس زندگی می کرده و در آن دوران نیز فرزندان خود را مورد آزار و اذیت قرار می داده، وی با عبور از لیبی و مصر وارد سوریه شده است، پرونده وی در میان گروه های تروریستی یک پرونده منحصر بفرد برای قضات و دادستان های آمریکایی به شمار می رود.

براساس این گزارش، فرزندان آلیسون فلوک-اکرن به دادگاه گفته اند که مادرشان “جنون کنترل و قدرت” دارد و مستحق حداکثر مجازات است.

به نوشته گاردین، لئونی برینکما (Leonie Brinkema) ، قاضی دادگاه « آلبرت وی برایان» (Albert V. Bryan) شهر الکساندریا (Alexandria) واقع در شرق ایالت ویرجینیا توجیه های این زن آمریکایی سرکرده داعش را نپذیرفته و وی را به اشد مجازات (دراین ایالت) به ۲۰ سال زندان محکوم کرده است.

انتهای پیام/

منبع: میدل ایست نیوز

ارسال نظر