دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، فردا در برزیل

رای دهندگان برزیلی فردا یکشنبه با هدف مشخص کردن برنده دور دوم رقابت انتخابات ریاست جمهوری این کشور به پای صندوق‌های رای می‌روند.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، فردا در برزیل

به گزارش مملکت آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، دور دوم انتخابات ریاست جمهوری برزیل که فردا برگزار می‌شود، مشخص خواهد کرد که از بین لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور سابق و ژایر بولسونارو، رئیس جمهور فعلی برزیل کدام یک رهبری بزرگترین اقتصاد آمریکای لاتین را برای چهار سال آینده به دست خواهد گرفت.

علاوه بر برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری برزیل، چند ایالت مهم برزیل از جمله سائوپائولو و باهیا نیز دور دوم انتخابات تعیین فرمانداران ایالتی را برگزار خواهند کرد.

 نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند لولا داسیلوا برتری اندکی بر بولسونارو داشته و در آستانه رسیدن به سومین دور ریاست جمهوری خود و تجربه یک بازگشت قابل توجه سیاسی بعد از به حبس افتادنش به اتهام اختلاس قرار دارد؛ اتهامی که بعدا لغو شد.

اما بولسونارو در دور اول انتخابات ریاست جمهوری برزیل در ماه جاری میلادی، بهتر از پیش‌بینی نظرسنجی‌ها ظاهر شده و بسیاری از تحلیلگران می‌گویند ممکن است انتخابات در نهایت بر خلاف  پیش‌بینی نظرسنجی‌ها تمام شود.

در جریان مناظره روز جمعه، این دو رقیب انتخاباتی به شخصیت و سوابق یکدیگر حمله و یکدیگر را به دروغگویی متهم و مکرراً از پاسخ دادن به سؤالات یکدیگر خودداری کردند.

اکثر تحلیلگران و گروه‌های متمرکز بر رای دهندگان بلاتکلیف معتقدند که رئیس جمهور فعلی برزیل تلاش چندانی برای ایجاد تکان اساسی در رقابت به خرج نداده است؛ نتایج نظرسنجی‌ها از زمانی که لولا داسیلوا در دور اول انتخابات ریاست جمهوری برزیل در دوم اکتبر با برتری پنج درصد پیشتاز بود، ثابت بوده‌اند.

نتیجه دور اول انتخابات ریاست جمهوری برزیل برای بولسونارو بهتر از آن چیزی بود که اکثر نظرسنجی‌ها پیش بینی کرده بودند و انگیزه‌ او را تقویت کرد، اما در دو هفته گذشته مبارزات انتخاباتی با دردسرهایی برای او همراه شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر