انگلیس از اول ژانویه ۲۰۲۳ دیگر از روسیه گاز وارد نخواهدکرد

وزارت خارجه انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد دولت این کشور از اول ژانویه ۲۰۲۳ واردات گاز طبیعی مایع از روسیه را ممنوع خواهد کرد.

انگلیس از اول ژانویه ۲۰۲۳ دیگر از روسیه گاز وارد نخواهدکرد

به گزارش مملکت آنلاین، در بحبوحه بحران انرژی در اروپا، وزارت امور خارجه انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرده است: «انگلیس از اول ژانویه ۲۰۲۳ (۱۱ دی ماه ۱۴۰۱) تمامی واردات گاز طبیعی مایع روسیه را ممنوع کرده و از کشور‌های جهان در زمینه کاستن از وابستگی خود به گاز روسیه حمایت می‌کند.»

به گزارش خبرگزاری تاس، مقامات انگلیسی پیش‎تر نیز اعلام کرده بودند که لندن تا پایان سال جاری میلادی واردات سوخت از روسیه را متوقف خواهد کرد.

پیش از این «اورسولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرده است که بحران انرژی اولویت مقامات اتحادیه اروپا در حال حاضر است، زیرا می‌تواند بر ثبات اجتماعی و اقتصادی تأثیر بگذارد.

انگلیس سال گذشته میلادی ۳.۱۲ میلیارد متر مکعب گاز از روسیه وارد کرد که مجموعاً ۴ درصد از کل مصرف این نوع سوخت در این کشور محسوب می‌شود. این در حالی است که نروژ بزرگترین صادرکننده گاز به انگلیس است.

بسیاری از دولت‌های اروپایی تا کنون وادار به اتخاذ تصمیمات «اضطراری» شده اند. در حال حاضر، اتحادیه اروپا به دنبال جایگزینی برای گاز طبیعی روسیه است، زیرا متعهد شده به وابستگی خود به سوخت‌های فسیلی پایان دهد.

در همین حال، قبوض آب و برق با ارقام بسیار بالا و شکاف فزاینده بین حقوق و هزینه‌های زندگی، بسیاری از اروپایی‌ها را به اعتراض واداشته و از ابتدای پاییز در کشور‌های مختلف عضو اتحادیه، تظاهراتی به صورت هفتگی برگزار شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر