رهبر چین، برای سومین دوره متوالی دبیر کل حزب کمونیست این کشور شد

شی جینپینگ برای سومین دوره به عنوان دبیرکل حزب حاکم کمونیست چین انتخاب شد.

رهبر چین، برای سومین دوره متوالی دبیر کل حزب کمونیست این کشور شد

به گزارش مملکت آنلاین، رسانه‌های دولتی چین اعلام کردند ، شی جینپینگ، امروز (یکشنبه) در اولین جلسه عمومی کمیته مرکزی جدید حزب حاکم کمونیست برای سومین دوره به عنوان دبیرکل حزب انتخاب شد. شی همچنین در این نشست به عنوان رئیس کمیسیون مرکزی نظامی حزب کمونیست چین معرفی شد.

در این جلسه که به ریاست شی جینپینگ برگزار شد، ۲۰۳ عضو کمیته مرکزی ۲۰ حزب کمونیست چین و ۱۶۸ عضو علی البدل حضور داشتند.

شی جینپینگ، رهبر چین همچنین از بازیگران اصلی حمایت کننده خود برای سومین دوره ریاست جمهوری پرده برداری کرد و ستارگان نوظهور لی کیانگ، لی شی، دینگ ژوکسیانگ و کای چی را به بالاترین نهاد تصمیم گیری چین معرفی کرد.

آنها به همراه تزار ایدئولوژی وانگ هونینگ، ۶۷ ساله، و رئیس مبارزه با فساد، ژائو لجی، ۶۵ ساله، کمیته دائمی دفتر سیاسی جدید را تشکیل خواهند داد.

شی با آوردن این چهره‌های تازه به تیم اصلی خود، پایه و اساس حکومت خود را برای پنج سال آینده و پس از آن ایجاد کرده است. او آنها را برای دیدار با مطبوعات در تالار بزرگ مردم در روز یکشنبه بیرون آورد و بیستمین کنگره ملی یک هفته ای حزب را به پایان رساند.

 همچنین اعضای دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین در این جلسه انتخاب شدند که اعضای دبیرخانه کمیته مرکزی حزب کمونیست چین را که توسط کمیته دائمی دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین معرفی شده بودند، تأیید کرد.

در این جلسه اعضای کمیسیون مرکزی نظامی معرفی شدند. در این جلسه دبیر، معاونان دبیران و اعضای کمیته دائمی کمیسیون مرکزی بازرسی انضباطی (CCDI) که در اولین جلسه عمومی بیستمین دوره کمیسیون مرکزی انتخاب شدند، تصویب شد.

انتهای پیام/

منبع: رویترز

ارسال نظر