راهکار دیپلماتیک بهترین راه در قبال ایران است / تمرکز آمریکا بر روی اعتراضات است نه مذاکرات

وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد که این کشور راهکار دیپلماتیک را بهترین راه در قبال ایران می داند.

راهکار دیپلماتیک بهترین راه در قبال ایران است / تمرکز آمریکا بر روی اعتراضات است نه مذاکرات

به گزارش مملکت آنلاین، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا بدون اشاره به اقدامات خصمانه کشورش علیه تهران، مدعی شد که واشنگتن راهکار دیپلماتیک را بهترین راه در قبال ایران می‌داند.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه آمریکا در عین حال افزود که دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران قریب الوقوع نیست.

آنتونی بلینکن همچنین مدعی شد که آمریکا به اتخاذ تمام اقدامات ضروری برای مقابله با فعالیت‌های ایران در منطقه ادامه خواهد داد.

این در حالی است که آمریکا که پیش از این با حمایت از اغتشاشات در ایران اعلام کرده بود مذاکرات در دستور کارش نیست و روی این اغتشاشات متمرکز است، بهانه جدیدی را برای عدم تمرکز بر مذاکرات با ایران ارائه کرد.

بر اساس این گزارش، «جان کربی» هماهنگ کننده روابط راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز پنج شنبه گفت: آمریکا اساساً در حال حاضر تلاش برای مذاکره با ایران را به دلیل ارسال پهپاد به روسیه کنار نهاده است. ما هم اکنون روی دیپلماسی تمرکز نداریم.

بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در بخشی دیگر از سخنانش با بیان اینکه تماس مقامات این کشور با همتایان روس خود ادامه خواهد داشت، مدعی شد که واشنگتن مخالفتی با راهکار دیپلماتیک برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ندارد اما روسیه در حال حاضر هیچ گونه آمادگی برای این موضوع از خود نشان نمی‌دهد.

بلینکن همچنین از همکاری آمریکا با اروپایی‌ها برای خلاص شدن از وابستگی به منابع انرژی روسیه در بحبوحه جنگ اوکراین خبر داد.

انتهای پیام/

منبع: پایگاه النشره

ارسال نظر