زاخارووا: آماده مذاکره با آمریکا هستیم/ اتحادیه اروپا با اقداماتش به طرفی در جنگ تبدیل می‌شود

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) تاکید کرد، مسکو آماده از سرگیری مذاکرات با ایالات متحده درخصوص تنش‌زدایی و کنترل تسلیحات است.

زاخارووا: آماده مذاکره با آمریکا هستیم/ اتحادیه اروپا با اقداماتش به طرفی در جنگ تبدیل می‌شود

 به گزارش مملکت آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مالوری استوارت، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحات چند روز پیش گفته بود که آمریکا آماده است تا سریعا مذاکرات را درخصوص یک پیمان کنترل تسلیحاتی جدید شروع کند تا جایگزین معاهده استارت نو در زمان انقضای آن در سال ۲۰۲۶ شود.

 ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نسبت به اظهارات مالوری استوارت واکنش نشان داد و به خبرنگاران گفت: چنین اظهار نظراتی براساس درخواست‌های اساسی نیست و صرفا اهداف پروپاگاندایی را دنبال می‌کنند.

وی افزود: در عین حال روسیه با حسن نیت آمادگی خود را نسبت به از سرگیری همکاری با ایالات متحده نشان می‌دهد... در اصل، ما آماده گفت‌وگو با واشنگتن در زمینه تنش‌زدایی، حفظ ثبات استراتژیک و اقداماتی پیرامون کاهش خطرات از جمله استفاده از ابزارهای کنترل تسلیحاتی هستیم اما چنین چیزی صرفا براساس برابری و احترام به منافع کشورمان امکان‌پذیر است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پایان تصریح کرد: استقرار یک تیم آمورشی برای ارتش اوکراین از جانب اتحادیه اروپا و ارسال کمک‌های نظامی توسط کشورهای این بلوک، درگیری اتحادیه اروپا را در این جنگ افزایش می‌دهد و البته آن را به طرفی در جنگ بدل می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر